PSA-hírek

A PSA Peugeot Citroën bejelentette, hogy 2014-ig 220 millió eurót fektet be egy teljesen új két tengelykapcsolós, hétfokozatú automatikus sebességváltó kifejlesztésébe a valenciennes-i üzemben. Az új egység kapacitása évi 400 000 darab lesz, és 400 új munkahelyet teremt. E projekt keretében a PSA Peugeot Citroën fejleszti a sebességváltókra specializálódott tervezőközpontot is.

A valenciennes-i termelőüzem területén működő, kutatással és fejlesztéssel foglalkozó egységnél jelenleg körülbelül 50 mérnök és technikus dolgozik; ez a létszám 2013-ig 110 főre emelkedik. A fejlesztés célja, hogy növelje a csoport szerepét az automatikus váltók kulcsfontosságú szegmensében.

A fentieken kívül a PSA Peugeot Citroën három év alatt mintegy 135 millió eurós beruházást kíván megvalósítani a douvrin-i Française de Mécanique nevű üzemben. 2013-ban ebben az üzemben kezdődik meg az új háromhengerű benzines turbómotor gyártása, 320 ezer darabos éves kapacitással. Az új turbóváltozat a lotharingiai Metz-Trémeryben gyártott szívómotorok „párja” lesz; utóbbiakból 640 000 készül egy évben.

A PSA Peugeot Citroën és a Fiat 2017-ig folytatják a Sevelnord vegyesvállalatban az együttműködést, de azt követően már nem újítják meg a szerződést. A Fiat és a PSA Peugeot Citroën érintett modelljei (a Peugeot Expert, a Citroën Jumpy és a Fiat Scudo) fejlesztési stratégiája annyira eltérően alakul a jövőben, hogy a vegyesvállalat további működtetése nem indokolt.

A PSA Peugeot Citroën és a Fiat partnersége ugyanakkor a másik közös haszongépjármű-modell esetében folytatódik: a Peugeot Boxert, a Citroën Jumpert és a Fiat Ducatót az olaszországi Val di Sangróban 2019-ig tovább gyártják.

Ezek a beruházások azt jelzik, hogy a PSA Peugeot Citroën továbbra is kiemelkedő ipari termelési tényező kíván maradni Franciaországban és közelebbről a Nord Pas de Calais régióban.