A tiszta múlt nagy érték!

Ebben a közösségben biztosan egymásra találnak az autótulajdonosok és a javítók. Mi köti össze őket? Az autó!

Ha az autó mostanában szóba kerül, lépten-nyomon csak azt halljuk, hogy „egyre nagyobb”…

– az autó értéke családi és vállalkozási körben egyre nagyobb, felértékelődik,

– autózni egyre nagyobb költség,

– az autó szervize, fenntartása egyre nagyobb anyagi teher,

– jó szervizt, szakembert találni egyre nehezebb,

– a használt autót eladni értékén egyre kilátástalanabb.

Ilyen körülmények között, melyben szegénységünk meghatározó tényező, felerősödik ismét csak egy „egyre nagyobb”: egyre nagyobb a „kavarás” az autó körül. Ügyeskedők, nepperek, profi átverők, „baráti tanácsadók”, „jóakarók” viszik az autóst és vele a szakma tisztességes szereplőit a mélybe.

(Egy képzelt riport:

– Ha bejön az autós hozzám, lerablom.

– De ez hosszú távon megbosszulja magát.

– Kit érdekel, mindig van „madár”.)

– Eltitkolt karambolosjavítások, visszatekert kilométerórák, meghamisított kocsipapírok, kikapcsolt funkciók, Patyomkin-kormányok (értsd: mögötte nincs légzsák) és a sok-sok többi. Sajnos, az igencsak sokszínű autósvilágban mindenre van példa és mindennek ellenkezőjére, mindennek van táptalaja.

Kitörési pont

Tudnak-e ebben, az egyébként tőlünk függetlenül alakuló nehéz helyzetben, jobbítani a sorsukon azok, akik nem engedik magukat „sodortatni”, értékeiket elveszteni.

Tudnak! Az autóstól, javítótól egyaránt tudatosság kell ehhez. Fel kell ismerni az érdekeket, érdekeinket. Előre gondolkozni, megalapozni, előkészíteni, megelőzni. (Roppant nehéz dolog ez, gondoljunk csak arra, hogy saját egészségünk védelme is mit érdemelne, és mit (nem) teszünk meg érte.)

Talán az autót jobban féltjük.

A tiszta múlt nagy érték!

Az autósok többsége még nem ismerte fel autója „tiszta életútja” nyújtotta előnyöket. A megbízható autójavítóval, szakszerűen, a feladatnak megfelelő forrásból származó alkatrésszel, időben elvégzett, jól dokumentált karbantartás és javítás adja a biztonságot. Ha átlátható, igaz és pontosan dokumentált minden, ami az autóval történt életútja során, később hálálja meg magát igazán.

Célszerű tehát naplózni az eseményeket, jó ez saját magunknak, mert látjuk, mibe is került az autó, későbbi gond esetén minden visszakereshető. Jó a szerviznek, mert azonnal látja a múltat. És utolsóként az életúton, de messze nem utolsósorban, ha megválunk kedvencünktől, autónk tiszta, pontos állapotát tudjuk prezentálni. A mi lelkiismeretünk tiszta, a vevő pedig nem zsákbamacskát vesz, és ez neki is érték.

A „mikor, mi történt az autómmal” naplózás, mely csatolt dokumentumokat (számlákat, javítói, biztosítói jegyzőkönyveket stb.) is tartalmaz, lehet egy kockás füzetbe vezetett „szervizkönyv”, de sokkal kezelhetőbb a teljes életút alatt, és számos egyéb célra felhasználható, ha azt elektronikus könyvtárba visszük fel. Aki ért kicsit hozzá (nem ördöngösség), ma megteszi, aki kevésbé, az kap segítséget.

Mindebből már kitűnik, hogy ennek mai kerete nem lehet más, mint egy szolgáltató rendkívül jól átgondolt internetes portálja. A portál az autósnak ad egy könyvtárat okos menüvel, ebben vezetheti autóeseménynaplóját, akár azt is, hogy mikor, mennyit tankolt, merre járt, mennyi kilométert futott.

Ez – mondjuk, legyen a neve az „autóm-adatbázisa” – az autótulajdonos magánügye lehet, és lehet a kiválasztott szerviz és az autós közös „adatbázisa” is, de megosztható bárkivel, akivel mi úgy gondoljuk, hogy hasznunkra válhat.

 

Ha egy problémára az autós javítót keres, akkor ehhez a hirdetéshez megnyithatja a „naplót”, ha el akarja adni az autót, közzéteheti ily módon az autó előéletét. Ha alkatrészt keres hozzá, akkor célirányosan kereshet, mert a saját adatbázisban benne van az autó pontos típusa, ha információt, műszaki leírásokat, szakcikkeket keres az autójáról, akkor is célirányosan kereshet. Az autójavítóknak, alkatrész-kereskedőknek, az autóhoz felszerelést kínálóknak is hasznára van, mert ezen a csatornán ők is célzottan érik el az autóst, mert tudják, milyen a birtokában lévő típus.

Természetesen mindezek engedéllyel, jogosultságokkal történhetnek csak. Minden személyre szabható.

Nekem megnyerte az elképzelés a tetszésemet, és remélem, hogy a kedves Olvasónak felkeltettem az érdeklődését. Az Autótechnika olvasóköre lehet tagja az „autóm-adatbázisa” szolgáltatásnak, de természetesen nem ez a csatlakozás fő vonala, hanem a bejelentkezettekhez a kínálat eljuttatása. Ebben van üzlet.

Mindezt hol? A cím www.szervizinfo.com

Javaslom, lépjenek be, nézzenek körül!

dr. Nagyszokolyai Iván