Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. augusztus | Olvasson bele!

AutoZum 2011

hirdetés

A magyarok számára is jól ismert, az utóbbi időben kétévente rendezett salzburgi AutoZum garázsipari szakkiállítás az idén január 12–15-e között várta látogatóit. A vásár képére tekintve, senki meg nem mondaná, hogy az autófenntartó ipar bajban volna. Talán már arrafelé elvonultak a viharfelhők, vagy a szakma „csak” optimizmussal nyitja a 2011-es évet. A vásár 12 csarnokát 12 országból érkezett 325 ún. direkt kiállító töltötte meg. A kiállítóstandok áruval, látogatóval való zsúfoltsága miatt egy tűt sem lehetett köztük leejteni. A vásár zárójelentése szerint 24 211 regisztrált látogató volt, ezzel minden idők második leglátogatottabb kiállítását zárták. Ugyancsak a zárójelentés tartalmazza az „elégedettségi indexeket” látogatókra, kiállítókra vonatkozóan, szinte mesébe illőek a számaik. Ehhez csak gratulálni lehet.

Igen jó volt látni a szakmai nyüzsgést a kiállított berendezések, műszerek körül, mert műhelyjelleget adtak a bemutatóknak, ami csak tudott, az működött. Tudják, hogy az élő bemutató és a partnerek megvendégelése vonzza legjobban a látogatót, az érdeklődők seregét a standokra. A vásár látogatói szigorúan csak szakmabeliek lehetnek; a kasszánál, beléptetésnél csak a meghívóval érkezőknek engednek jegyet venni, ami nem olcsó, 13 €-nál kezdődik.


A rendkívül gazdag szerszám- és célszerszámkínálatban a futóművek szereléséhez és az izzógyertya „kitermeléséhez” szükséges eszközök kerültek előtérbe

Az AutoZum kiállítóinak többségét a garázsberendezés, autóalkatrész-kínálat adja, de igen erős a gumis (ezerféle gumiszerelő géppel!), az autófelszerelés, a szerviz- és autószalon-berendezés, a műhelyinformatika, számítástechnika kínálata és természetesen nem maradhat el a tuning sem. Nem hiányoznak a mosóberendezések, vegyi termékek, a benzinkutak, sőt „villanykutak” bemutatói sem. A szerszámok, célszerszámok kavalkádjáról nem is szólva. A lehúzatók, kinyomatók, a dízelinjektor és izzógyertyaszerelés készülékei vannak még mindig a bemutatók homlokterében. És emelők minden mennyiségben. Erre lehet mondani, hogy teljes körű.

A korábbi évek AutoZum beszámolóiban is azt emeltük ki, hogy „receptjük” kiváló: a standok általában nyitottak, keresztül-kasul lehet bóklászni rajtuk. A látogató szakmai partner, az egésznek, ilyen hatalmas méretekben is, családias a hangulata.

Azt, hogy a látogató elhatározottan vásárlás-előkészítő céllal, akár már foglalóval érkezik, nem lehet tudni, az azonban biztos, hogy ötletekkel, gondolatokkal feltöltődve távozik.


Az ENERGOTEST rendkívül kis szerkezeti magasságú futóműmozgató/holtjátékvizsgáló berendezése, valamint a ráfutófékes pótkocsi fékvizsgálatához szükséges terhelő/működtető készülék, mely erőmérő funkcióval is kiegészíthető


A könnyűfém keréktárcsa felületjavításának egyik hatékony eszköze a forgótárcsás csiszolóberendezés
Ragasztott keréksúly-adagoló, -kimérő eszköz

hirdetés

A vásár forgatagában, teljesen váratlanul és nagy meglepetésünkre, belebotlottunk két magyar gyártó termékeibe! Két gyártó minőségi, komoly értéket képviselő termékébe. (Felkészülhettünk volna rájuk jobban is előre, de a vásári katalógus külön nem említette őket.). Végre van, és nem csak bérmunka szerepünk ezen a piacon. Viszonteladó garázsberendezés-kereskedőknél, két helyen is láttuk az Energotest gyártmányait, egy rendkívül kis szerkezeti magasságú, az emelők forgózsámoly-mélyedésébe is elhelyezhető kerékmozgatóját és egy ráfutófékes utánfutók fékvizsgálatához szükséges feszítő/erőmérő berendezést. Mint azt Bán Pétertől, az Energotest egyik ügyvezetőjétől a kiállításon megtudtuk, az Energotest az utóbbi időkben már kilépett az európai garázsberendezés-piacra, jelen vannak gyártmányaikkal, ha csak a nyugat-keleti irányt vesszük, Angliától Ukrajnáig, ez utóbbi országban komplett vizsgasorokkal is.


A Hot Stapler műanyagjavító eljárást karosszériarepedés és fényvetőház-repedés javításán mutatták be

A másik termék egy diagnosztikai műszerkereskedő cég standján kiállított OP-COM, az Opel diagnosztika műszercsaládja. A gyártótól független, a gyártó típusaira készült soros diagnosztikának két nagyra értékelt szoftvere van a világon, az egyik a VCDS (korábbi VAG-COM), a másik a magyar fejlesztésű OP-COM. A látogatók szimulátor segítségével kipróbálhatták az OP-COM alapváltozatának A, B, C, D, E csomagjait, az OP-COM Profi és az Advanced típusokat.

Egyik termék sem most jelent meg először európai szakkiállításon, de Ausztriában először. Ezt, az Európában ez évben első kiállítást követi majd a többi nagy vásár, így például az AMITec Lipcsében, az 
Autopromotec Bolognában és az Equip- Auto Párizsban.


A TRW „üvegautóba” építve szemléltette, hogy mely alkatrészeket kínálja az aftermarket számára, például kormánygépet, fékalkatrészeket, passzív biztonsági berendezéseket stb.

Az új technológiák sorában egy műanyag-javítási módszer keltette fel az érdeklődésünket. A tűzéses eljárással lökhárítók vagy éppen a fényvetőházak – és más műanyag alkatrészek – repedését lehet javítani egy, melegen a műanyagba nyomott, a repedést áthidaló tűző fémkapoccsal. Az eljárás, illetve a készülék neve Hot Stapler HS2009E. Egy gyakorlati bemutatót az Autótechnika szerkesztősége hamarosan megszervez.


A salzburgi villanyautó imponáló műszaki adatokkal bír, például hatótávolsága európai tesztciklusban mérve 160 km. Havi bérleti díja most csak 360 €
Az AVL műszerek gazdag kínálata mögött az elektromos autó mint a diagnosztika tárgya jelent meg, illetve próbautakra invitálták vele az érdeklődőket

Az AutoZum kiállításon – ez a gyakorlat – az aftermarketre szállító nagy alkatrészgyártók önálló standdal, néhány jelentős cég kivételével (például TRW, Continental), nincsenek jelen. Képviseltetik azonban magukat műszaki újdonságaikkal, szakértőikkel a nagykereskedők standján. Így találkozhattunk például az NGK/NTK, a ZF, a Tenneco és még sok más vezető céggel a Birner kiállításán.


A turbókínálat széles palettáját mutatta be a BTS, mely Magyarországon is forgalmazza számos turbótöltőgyártó utópiacra szánt, csővezetékkel is kiegészített töltőit. Képünk a VW T5/Amarok 2.0 BiTDI motor turbótöltőjét mutatja

Az osztrák piac meghatározó alkatrész- és garázsberendezés-forgalmazó cégein túl – akiket mi kevéssé ismerünk – impozáns megjelenéssel, nagy traktával vonult fel például a Würth, a Trost, a Berner, a Förch, a Stahlgruber, az EurotaxGlass’s és még sorolhatnánk. A kiállítás alatt előadások sorát, szakmai napokat rendeztek. Az idei témák kevésbé műszakiak voltak, inkább az autó- és alkatrészkereskedelmet érintették, elemezték. Itt sem maradhatott el a figyelmeztetés: az autófenntartás átalakulóban van, csökken és specializálódik a javítási igény, figyelni kell a változásokat, keresni kell az új üzleti lehetőségeket.


Kapcsolódó dokumentum:


10-13


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés