Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

50 éves a Peugeot 401

A Peugeot 404-es modell már fél évszázada közlekedik útjainkon. Főleg az afrikai kontinensen volt kedvelt a hátsókerékhajtású autó, és a motorsportban is sikeres volt. Olasz gyökerekkel, hátsókerék-hajtással és komfortos felszereltséggel lépett a Peugeot 404 az 1960-as években a nemzetközi autópiacra. A legendás modell most ünnepelte 50. születésnapját.

hirdetés

A 2,88 millió példányban gyártott típus karosszériája és formaterve a torinói Pininfarina-stúdióból származik. A limuzinként, kombiként, kupéként, kabrióként és pickupként is elérhető 404-es a '70-es évek közepéig kényeztette tulajdonosait. A kupét és a kabriót azonban csak 1968-ig, a kombit pedig 1971-ig gyártották. Sportos hírnevét a modell az afrikai kontinensen tartott raliversenyeken szerzett kategóriagyőzelmekkel érdemelte ki – a Szafari-ralit négy alkalommal, 1963-ban és 1966-67-68-ban is megnyerte. Az utolsó három év győztes 404-eseiben Kugelfischer benzinbefecskendezés volt. Afrikában egyébként a modell limuzin verziója az 1991-es évig új autóként megvásárolható volt (Kenyában). Az autót 1,5 és 1,6 literes benzines, valamint 1,9 literes dízelmotorral szerelték, elsők között volt a dízelesítés nagy sorozatú kezdeti korszakának. Négysebességes kézi vagy háromsebességes automatikus váltóval látták el.

Adalékként egy kép a „Peugeot 404 Record Diesel”-ről (1965), mely 40 világrekordot állított fel a dízelmotoros autók kategóriájában, így például 16 627 km-t tett meg 103 óra alatt 161,49 km/h átlagsebességgel.


Kapcsolódó dokumentum:


60


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés