Párizsi újdonság: Mini Scooter E Concept

A párizsi Autószalonon mutatkozott be a Mini Scooter E Concept, egy kétkerekű, zéró emissziójú koncepció, alig 1 évvel a Mini E típus debütálása után (Autótechnika 2009/7-es szám).

A robogó hajtási koncepciója része a BMW-csoport CO2-kibocsátás-mentes mobilitás elérése érdekében tett fejlesztéseinek. A robogót a hátsó kerékbe integrált villamos motor hajtja. Az energiát lítiumionos akkumulátorok biztosítják, melyeket bármelyik hagyományos hálózati aljzatról fel lehet tölteni a motor saját töltőkábelével. A Scooter E Concept a márka első kétkerekű modellje, amellyel akár két személy is utazhat. A robogó 11 colos kerekeken gurul, melyek erős és robusztus kinézetet kölcsönöznek neki, a Mini autókat idézve. A szélvédő meredeksége és egyéb dizájnelemek is megegyeznek az autóéval. Az orr-részt a figyelemreméltóan nagy, kerek fényszóróegység uralja, a Mini Countryman modellhez hasonlóan. A koncepció két verzióban készül. A sárga és antracit alapszínű modell kétszemélyes üléssel rendelkezik. A brit versenyzöld (British Racing Green) színű variáns inkább egyszemélyes, sportosabb változat. Mobil eszközöket is integráltak a robogóba. A műszerfal műszeregyüttese egy okostelefont rejt, akárcsak a Smart eScooter esetén. A készülék kulcsként, kijelzőként és központi vezérlőegységként üzemel párhuzamosan. Ahogy a vezető behelyezi telefonját a műszerfalon kialakított helyre, és bekapcsolja, a robogó indulásra kész. Menet közben navigációra, telefonálásra vagy akár zenehallgatásra is használható, egy, a sisakba integrált Bluetooth interfész segítségével.

A jármű energiával való feltöltése rendkívül egyszerű, a hátsó oldaldobozba integrálták a töltőkábelt, melynek dugóját bármelyik szabványos konnektorhoz lehet csatlakoztatni. Ez azért nagyon előnyös, mivel így egy-egy út során nem kell a speciális töltőállomást keresni, a jármű szinte bárhol feltölthető, egy pihenőhelyen vagy egy kávézó mellett. Az 5 méteres kábel a feltöltés után gombnyomásra eltűnik a számára kialakított helyen.