Számos Bosch-újdonság a 2010-es Automechanika kiállításon

A Frankfurtban, szeptember 14. és 19. között rendezendő, idei Automechanika kiállításon a Bosch a 8-as pavilonbeli standján, illetve a csarnok előtti szabadterületen mutatja be termékeit. A vállalat „A jövő műhelypartnere”-ként kíván megjelenni a nagyszabású műszaki seregszemlén. A diagnosztikai rendszereket és eredeti járműalkatrészeket gyakorlatilag egyedüli gyártóként egy kézből kínáló Bosch Automotive Aftermarket kétségkívül minden tekintetben meg tud felelni e nagyra törő célkitűzésének. A vállalat a tekintélyes rendezvényen nem kevesebb, mint 1800 négyzetméternyi kiállítóterülettel vesz részt, amelyet a diagnosztika, a járműalkatrészek és a különböző szolgáltatások területéről összesen 15 új, illetve számos aktuális termékének bemutatásával kíván méltóképpen kihasználni.

A hibrid járművek karbantartása és javítása az Automechanika 2010 kiállítás során is kulcsfontosságú területnek számít a Bosch számára. A vállalat már az eddigiek során is részt vett a hibrid járműtechnika szinte minden fő egységének gyártásában, most pedig fejlett diagnosztikai rendszereivel a javítóműhelyek számára igyekszik tovább könnyíteni e kettős üzemű gépkocsik karbantartási munkáit. Ennek szellemében ESI[tronic] műhelyszoftverben már a legfrissebb műszaki adatok is megjelennek, de a kínálatban a megfelelő gyakorlati oktatás is rendelkezésre áll majd. A Bosch az Automechanika alkalmával mutatja be új FSA 050 kézi tesztkészülékét, amelyet kifejezetten a magasfeszültségű fedélzeti hálózatokhoz fejlesztett ki, s amely vezeték nélkül kommunikál a 7xx sorozatú FSA járműrendszer-vizsgálókkal.

Ugyancsak ez alkalommal mutatja be a Bosch új és különösen hatékony műszaki segélyszolgálatát, amely szükség esetén a Bosch ESI[tronic] műhelyszoftver felhasználóinak siethet segítségére. A jövőben ugyanis a diagnosztikai folyamatban adódó technikai nehézségek esetén, a Bosch hotline-szakemberei, a megfelelő program segítségével akár közvetlenül kapcsolatba léphetnek az adott Bosch teszterrel, az interneten keresztül végezve el a jármű diagnosztikai vizsgálatát.

A Bosch mindezeken túl a haszonjárművek számára kifejlesztett új karbantartási és javítási programjával is az Automechanika alkalmával jelenik meg első ízben a nagyközönség előtt. A középpontban itt a Bosch KTS Truck és KTS Truck 800 haszonjármű-diagnosztikai tesztkészülékek állnak majd. A KTS Truck vezérlőegység-diagnosztikai készüléket, illetve az ehhez csatlakozó ESI[tronic] Truck szoftvert a Bosch kifejezetten a haszonjárművek javítóműhelyeinek igényei szerint fejlesztette ki. Az új berendezések így immár a könnyű- és nehézkategóriájú teherautók, az autóbuszok és a pótkocsik körére is kiterjesztve teszik teljessé a Bosch széles termékportfólióját.

A Bosch haszongépjárművek számára kifejlesztett, új vezérlőegység-diagnosztikai készüléke mindjárt kétféle változatban is szerepel a kínálatban: a PC-hez vagy laptophoz csatlakoztatható KTS-modul – amely már most is a műhelyek rendelkezésére áll –, valamint teljes körű megoldásként a számítógéppel egybeépített formában, diagnosztikai központi egységgel (Diagnostic Control Unit; DCU) ellátott KTS 800 Truck.

Szintén a kiállításon mutatkozik be a Bosch és más gyártók common rail befecskendezőszivattyúi és injektorai tesztelésére készült EPS 708 berendezés. Alkalmazásával a Bosch eredeti alkatrészei garanciával is javíthatók. Az újdonság integrált hűtőrendszerével, elektronikus befecskendezésmennyiség-mérő funkciójával és átfogó öndiagnosztikai lehetőségeivel segíti a műhelyek kényelmes és szakszerű munkáját, egyszerű megoldást kínálva a piezo elven működő common rail injektorvizsgálati tevékenység elindításához.

A vásár további innovatív újdonsága a Denoxtronic 2 Retrofit (utánépítő) rendszer, amely a dízel járművek különleges ráépítő megoldásaként jelenleg egyedülálló az aftermarketpiacon. Az új berendezés alkalmazásával a járművek nitrogén-oxid (NOx)-kibocsátása akár 90 százalékkal is mérsékelhető.

Forrás és kép: Bosch