Elkészült Győrben a 10000. Audi TT 2,0 TDI

A 2 literes, 125 kW (170 LE) teljesítményű TDI motorral szerelt Audi TT 2008-as megjelenése óta folyamatosan növelte piaci részesedését. Ebből a modellből a 10 000. darab, egy bársonylila színű Coupé gördült le július 23-án az Audi Hungariánál a gyártósorról, melyet Angliába szállítanak. Az Audi TT Coupé 2,0 TDI quattro és az Audi TT Roadster quattro a világ első sorozatgyártásban készülő dízel sportautói.

A 125 kW (170 LE) teljesítményű, négyhengeres, kétliteres dízelmotor 350 Nm-es nyomatékkal gondoskodik a dinamikus hajtásról. A TDI motor a TT Coupéban 100 kilométeren elért 5,3 literes fogyasztása a legjobb érték a sportautó-szegmensben.

Az Audi Space Frame (ASF) technológiával készülő karosszéria a jármű első részén könnyű alumíniumból, a hátsó részen pedig acélból készül. Ez a párosítás megfelelő tengelyterhelés-elosztást tesz lehetővé, és egyben biztosítja a jármű össztömegének kis értéken tartását. A Coupé esetében a karosszéria mindössze 206 kilogramm, 140 kilogramm alumíniumból és 66 kilogramm acélból áll.

A megújult megjelenésű TT-t egy szintén megújult, Győrben készülő 2,0 TDI erőforrás hajtja, ami a Coupét 7,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre egészen a 226 km/órás végsebességig, kilométerenkénti mindössze 139 grammos CO2-kibocsátással.

Az Audi TT modellek gyártása az Audi TT Coupéval 1998 tavaszán kezdődött Győrben, amelyet 1999 őszén a TT Roadster követett. 2006 júniusa óta készül az Audi TT második generációja a vállalatnál az ingolstadti Audi gyárral együttműködve. A karosszériagyártás és a fényezés az ingolstadti gyárban történik, míg a járművet a győri gyár 35 000 m2 nagyságú üzemcsarnokában szerelik készre. Az Audi Hungariánál készülő sportkocsikat a világ több mint 40 országába szállítják. 2007 novembere óta a TT gyártósorán készül az Audi A3 Cabriolet is.

Forrás és kép: AUDI HUNGARIA MOTOR Kft.