Reklám a rendszámtáblákon

Kalifornia szövetségi állam súlyosan eladósodott, és alternatív pénzforrásokat keres. A hivatalnokok fókuszában most a közúti közlekedés áll, legújabb ötletük a reklámok elhelyezése a rendszámtáblákon. Ennek előfeltétele, hogy a nyomtatott rendszámtáblákat elektronikusra cseréljék. A reklámot csak akkor látni, ha az autó legalább 4 másodperce áll, például egy közlekedési lámpánál. A rendszám kisebb méretben természetesen ilyenkor is látható marad. Az állami jövedelem mellett az ötlet támogatói azzal is érvelnek, hogy a rendszámtáblán közlekedésbiztonsági információkat is meg lehet jeleníteni. Az ellenzők szerint ez egy újabb figyelemelterelő elem lesz az amerikai közúti közlekedésben, ahol már jelenleg is túl sok a reklám. Mások attól félnek a Los Angeles Times szerint, hogy a digitális rendszámtáblák az állami felügyelet eszközei lesznek, így kategorikusan elutasítják őket. Ezen kívül ezek a rendszámtáblák hackertámadások célpontjává is válhatnak, melynek során a reklámokat obszcén megjegyzésekké alakítanák.