A MAMI csendes forradalma

Ami 2010. május 15-én történt, bizton szerepelni fog a magyar motorsport történetének Nagy Könyvében. A száraz tények: Topor Róbert, a SuperSport 600 géposztályban V. helyezést ért el 2009-es évjáratú Honda CBR 600 RR motorjával.

„Mi ebben a szenzáció?”

Topor Róbert, a MAMI Csapatának versenyzője és tanára értő vezetésével a magyar motorsport történetében először végzett az első hatban, működő ABS-szel fölszerelt közúti, széria sportmotor. Eddig a magára valamit is adó motoros csak fitymálva szólhatott, ha a motorkerékpárokra telepített blokkolásgátló rendszerek szóba kerültek. A Honda tavaly dobta piacra az E-CABS-t (elektronikusan szabályozott, kombinált blokkolásgátló rendszer), amiről azt állították, hogy alapvetően más, mit az eddig ismert ABS rendszerek, és már versenyzésre is alkalmas. „Ide nékem az oroszlánt” - mondta a MAMI Csapata, s a Honda Hungary segítségével már el is indulhatott a motorok élesben történő vallatása.

És tényleg más, hiszen már akkor is beleszól a fékezés menetébe, amikor még nyoma sincs a blokkolásnak. Így optimalizálja a fékezés teljes periódusát. Ha pedig fellép a megcsúszás veszélye, nedves, csúszós körülmények között döbbenetesen kezelhető a féktáv. Ezzel az eredménnyel mindenki számára bizonyítottuk, hogy a korszerű fékrendszereknek igen is van létjogosultsága a motorsportban, és ez még csak a közúti programmal ellátott elektronika!

Repesve várjuk, hogy az eleve versenyre programozott változat milyen meglepetéseket tartogat még.

Mindkét CBR-t a MAMI Versenyszerelői Iskolai Programban résztvevő tanulók készítették föl a versenyre: Barna Péter, Gábriel Zoltán, szenior VIP tanulók, Puskás Gábor, Nagy Csaba, junior VIP tanulók, Bánfi Julianna, titkár és Lévay Károly, csapatvezető.