Havas rali vagy amit akartok...

Prokop száguld Fiestájával
 

Az új hazai szabályzás adta az alapötletet, merthogy eltűnnek az egyeduralkodó (bocs Asi) WRC-k idéntől a pályákról…A világbajnokságon még mennek egy évig biztos változatlan formában. A B csoportos szörnyetegek betiltása után azért ezek az autók a csúcstechnikát képviselik (2 literes turbómotor, aktív difis összkerékhajtás, kormányváltós by wire szekvenciális váltó stb.)
No igen, akkor fejeljük meg extrém körülményekkel, mit nem láttunk még soha itthon?
Szóval a havas (csak ne láttam volna közben a neten, hogy Fejér megyét elzárta a havazás) Svédországba kirándultunk kisebb IBUSZ társas útnak (a’la RK) is beillő csapattal.
Tapasztalatok, pozitív és negatív is. Autóbérlés, ez jól sikerült – oké 4 fő bármiben elfér - legyen a Fabia kategória, a szervező Rallytours híres a low budget útszervezésekről. Skoda Octavia – Combi, 1,6 6000km-el az órájában, ráadásul E85-el…
Az E85 tapasztalt előnye, azon kívül, hogy sokkal több szépséges fenyőfa marad meg, hogy kint durván 25%-al olcsóbb árú, mint a normál 95-ös üzemanyag. Menetközben semmit nem érezni, talán csak kicsit lomhább lett az autó, de négyen ültünk benne, és az 50-90 közötti sebességtartományt használtuk 4-5 fokozatban. A futott távolságunk majdnem hogy megegyezett a verseny 1879 km-es össztávjával. Az autó (egy magyar etanol blog tapasztalatai ellenére) mínusz 25ºC-ben is vidáman indult, és kb. 3 perc múlva már meleget fújt, mindezt állandó klímával, ülésfűtéssel, navival 7,4-es átlaggal. A kinti autókon kötelező a szöges gumi, no nem annyira durván, mint a képeken is látható versenygumin, hanem a két szélén van egy-egy sor szegecsszerűség. Mivel a főutak nagy része hómentes volt, a többi pedig takarított, igazán minimálisat tudtunk vele menni szűzhóban, de ott nem volt érezhető a hatása, sőt a száraz aszfalton mászkált is tőle az eleje egy kicsit.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.