Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

Aftermarket üzleti barométer a CLEPÁ-tól

Az autóipari beszállítók európai szövetsége (CLEPA), valamint 4 nemzetközi kereskedőcsoport, az Auto Distribution International, az Auto Teile Ring International, a Group Auto Union International és a Temot International közösen létrehoztak egy „aftermarket üzleti barométert”, amely fő teljesítményindikátorokat mutat az autóipari aftermarket üzleti fejlesztés és várakozások területén.

Ezt a barométert az Efficons tanácsadó és piackutató cég tervezte és forgalmazza. A kezdeményezés alapvető mozgatója az a tény, hogy a kereskedelem és a nagykereskedők közvetlenül kapcsolódnak a javítóműhelyek igényeihez, akik a beszállítók szervizszintjétől függenek. A barométert azért vezették be, hogy harmonizálják a különbséget a kiárusítás és a beszerzés között, egyúttal áttekintést nyújt a piaci teljesítményekről is.

hirdetés

A beszállítók és a nagykereskedők háromhavonta teszik közzé eredményeiket az elmúlt negyedévre vonatkozóan, továbbá várakozásaikat a következő negyedévvel kapcsolatosan. Az első körkérdést 2009 októberében tartották a III. negyedév eredményeivel és a IV. negyedéves várakozások feltüntetésével. A jelenlegi tanulmány a 2009-es év negyedik negyedévének eredményeit mutatja, továbbá a várakozásokat 2010 I. negyedévére, ami majdnem a valóság. A további kimutatások pontos időterv alapján érkeznek majd, a következő április 19-én (lapzártánk után). Ebben az idei I. negyedév eredményei és a II. negyedévre vonatkozó várakozások fognak szerepelni. Az eredményeket közreadják a beszállítóknak és a nagykereskedőknek, a részt vevő csoportok honlapjain pedig egy végrehajtási összegzést fognak bemutatni.

A jelenlegi eredmények javulást mutatnak az elmúlt negyedévben a forgalom, a munkahelymegtartás, továbbá az aftermarket piac, a beszállítók és a nagykereskedők erősödése területén. Aggályok merültek fel azonban az alkatrész-azonosítás és az EDI, az árpolitika, a cash flow és a pontos előrejelzés vonatkozásában. A beszállítók szerint a kereskedelmi csatornák fejlesztése egyensúlyban volt. Annak érdekében, hogy ez az egyensúly fennmaradjon, és hogy az autósok a jövőben is szabadon választhassanak a szerződéses és a független javítók között, valamint megrendelhessék a szükséges alkatrészeket eredeti minőségben az autógyártóktól vagy a függetlenektől, az autóipari csoportmentességi szabályozást meg kell újítani. Az új szabályozás a következő hónapokban várható.

A világ legnagyobb autóipari beszállítói közül 76 a CLEPA tagja, továbbá 26 nemzeti kereskedelmi szövetség is, melyek összesen több mint 3000 céget képviselnek, és több mint 3 millió embert foglalkoztatnak.


Kapcsolódó dokumentum:


9


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés