80. Genfi Autószalon

Az új modellek, prototípusok és koncepciók többsége az ökologikus és gazdaságos jövőbeli autók trendjéhez csatlakozik.

Több egzotikus és luxusautó-gyártó is bemutatott nagy teljesítményű koncepciókat, melyek több esetben alternatív energiaforrással működtek. A továbbiakban a legérdekesebb koncepcióautókat és technikai csemegéket mutatjuk be.


BYD e6 – családcentrikus kínai crossover, 100%-ban villamos hajtással. Tágas belső térrel rendelkezik, így 5 fő számára nyújt kényelmes helyet. Az Fe-akkumulátor egy feltöltéssel 300 km hatótávot biztosít városi használatban.


Kia Hybrid Concept – egy plug-in hibrid koncepció a Kiától. Érdekessége, hogy a gyár amerikai divíziója mutatta be, először a Chicagói Autókiállításon, Európában pedig Genfben debütált. Része a Kia által meghirdetett EcoDynamics globális alternatív tüzelőanyag- és erőátviteli fejlesztési programnak.


Hyundai I-Flow – középkategóriás szedán, melyet a Hyundai a Ford Mondeo ellenfelének szán Európában. A motorháztető alatt a dél-koreai gyártó első dízel hibrid erőátviteli rendszere kapott helyet, egy 1,7 literes soros négyhengerű motorral. Az erőforrás turbófeltöltésű, és a Hyundai Blue-drive rendszer részeként egy hatsebességes, dupla kuplungos váltó csatlakozik hozzá. Lítium-polimer akkumulátorok biztosítják az energiát. Az autó légellenállási tényezője nagyon alacsony, mindössze 0,25, így tüzelőanyag-fogyasztása is csekély, miközben CO2 -kibocsátása mindössze 85 g/km.


A Land Rover terepjáróiba épített V8-as erőforrások igazi technikai csemegét jelentenek. A csúcsot a feltöltött 5 literes motor jelenti, 510 lóerős teljesítménnyel és 625 Nm maximális forgatónyomatékkal.


Lotus Evora 414E Hybrid – egy rendkívüli hibrid autó a Lotustól, 408 lóerős teljesítménnyel és 590 Nm-es forgatónyomatékkal. Kívülről úgy néz ki, mint a hagyományos Evora, a lényeg azonban belül van. 35 mérföldig akkumulátorok hajtják, ekkor egy 47 lóerős háromhengeres motor lép működésbe, amely a villanymotorok számára biztosít energiát. A többes szám helytálló, az Evora ugyanis két villanymotorral rendelkezik, mindegyik hátsó kerékre jut egy. A Lotus elektronikus hangrendszere pedig még arról is gondoskodik, hogy az autó úgy „szóljon”, mint a hagyományos, belső égésű motorral felszerelt autók.


Peugeot SR1 – vadonatúj koncepcióautó, amely a francia gyártó formai megújulását is reprezentálja. Az autón már az újratervezett oroszlános embléma kapott helyet. A koncepció a Peugeot Hybrid4 technológiájának jeles képviselője. Az első kerekeket egy négyhengerű, 1,6 literes turbódízel motor hajtja, míg hátul egy 95 lóerős villanymotor helyezkedik el. Az összkerékhajtásos rendszer 2011-ben a szériagyártásban is debütál, méghozzá a 3008-as modellben. Az összteljesítmény 313 lóerő, amihez mindössze 119 g/km-es CO2 -kibocsátás járul. A sebességfüggő négykerékkormányzás és a könnyűszerkezetes karosszéria kiváló kormányzási tulajdonságokat ígér.