A Volkswagen Polo az Év Autója 2010-ben
A 2010-es Év Autója választás döntőjébe 7 autótípus jutott be a zsűri szavazatai alapján. 3 német modell (Volkswagen Polo, Opel Astra, Mercedes E-osztály) küzdött meg 1 japán (Toyota iQ), 1 cseh (Skoda Yeti) és 2 francia riválissal (Peugeot 3008, Citroën C3 Picasso).
Az autós újságírókból álló zsűri végül a Volkswagen Polót hozta ki győztesnek 347 ponttal, mindössze 10 ponttal megelőzve a Toyota iQ-t. Harmadik lett az Opel / Vauxhall Astra, jelentős lemaradással. A szavazáson 59 újságíró vett részt, 23 európai országból. Mindegyikük 0-tól 10- ig tartó skálán értékelhette a 7 jelölt modellt. Közülük 25-en tették az első helyre a Polót, melyet legtöbbjük egy kicsinyített Golfnak nevezett.
A Volkswagen legutóbb 18 éve, 1992-ben nyerte el ezt a rangos elismerést, méghozzá éppen a Golffal. A Golf legújabb, 6. generációja tavaly szerepelt az Év Autója szavazá- son, de csak a harmadik helyet szerezte meg. A Toyota iQ-t 20-an tették az első helyre, és 58-an pontozták (a Polóra minden zsűritag adott legalább 1 pontot). Az Astrát 55-en pontozták, sőt öt újságíró ezt a típust találta a legjobbnak. Hazánkat Gajdán Miklós (Autó Magazin) és Surányi Péter (Az Autó) képviselte, előbbi a Toyota iQ-t, utóbbi az Opel Astrát rangsorolta az első helyre. Visszatérve a győztesre, a zsűri tagjai elemzésükben rámutattak, hogy bár a Volkswagen Polo kisebb, mint néhány riválisa a B-szegmensben, de így is teljes kényelemben utazhat benne 4 felnőtt ember. A külső dizájn modern, az utastér kialakítása pedig a kategóriában példa nélkül állóan kiváló minőséget képvisel.
A Polo erőforrás-kínálata is érdekes, downsizing koncepciójú motorokat kombináltak duplakuplungos (DSG) automata vagy szekvenciális váltókkal. A legjobb választásnak az új 1,6 literes TDI-motor tűnik az autóhoz, de az 1,2 literes, turbó- feltöltéses TSI is megfelelő teljesítményt nyújt, miközben tüzelőanyag-takarékos is. Az 1,2 literes, 3 hengeres, 75 lóerős alapmotorral az autó mindössze 3,3 litert fogyaszt átlagban 100 kilométeren, CO2 -kibocsátása pedig csak 87 g/km.