A BMW baleseti telegramja

Egy baleset esetén, amely során egy vagy több aktuátor is aktivizálódik az autóban, erről egy bejegyzés tárolódik el egy nem törölhető tárolóban. Három ilyen bejegyzés után egy nem törölhető hibabejegyzés tárolódik a hibatárolóban, utalva arra, hogy a biztonsági modult cserélni kell. Ez a három bejegyzés egy baleset folyamán is eltárolódhat. Mindegyik bejegyzéshez tartozik egy rendszeridő is. A vezérlőegység 3 bejegyzés után is gyújtóképes. A bejegyzések nem törölhetők és a későbbi műszerdiagnosztikát szolgálják. Összesen 3 bejegyzést lehet tárolni, majd a vezérlőegységet cserélni kell.

A vészfunkciók országfüggők, és a BMW ASSIST infrastruktúrával rendelkező országok ügyfeleinek állnak a rendelkezésére. Ez azt jelenti, hogy elérhetőnek kell lennie egy megfelelő szervizszolgáltatónak, call centerrel. A vészhívás másik előfeltétele a telefonhálózat. További feltételek az SA 609 professzionális navigációs rendszer, az SA 633 Business mobiltelefon-előkészítés és az SA 612 BMW ASSIST. Az SA 609 és az SA 633 a vészfunkciók műszaki előfeltételeit képezik. A BMW ASSIST révén egy manuális és egy automatikus vészhívási funkció áll a vezető rendelkezésére. Függetlenül attól, hogy a vezető rendelt-e telefont vagy nem, minden autó rendelkezik egy TCU telematikus vezérlőegységgel, egy telematikus antennával, egy vészantennával, továbbá egy GPS-antennával a helyzetmeghatározáshoz.

A manuális vészhívást azok az autóvezetők indíthatják, akik egy baleset helyszínén vannak, de a balesetnek nem részesei. A tető funkcióközpontjában található a vészhívó gomb, amely közvetlenül össze van kötve a TCU-val. A vészhívó gomb benyomásával verbális összeköttetés létesíthető az ügyfélszolgálattal. Ezt egy villogó LED jelzi a kapcsolón.

Megfelelően súlyos ütközés esetén a biztonsági baleseti modul egy baleseti telegramot küld a TCU-nak. A TCU automatikusan kiküld egy vészhívást, amely tartalmazza az autó helyzetét is. Ezzel párhuzamosan megpróbálnak verbális kapcsolatot létesíteni az utasokkal, hogy további információkat kapjanak a balesetről (a baleset súlyossága, a sérültek száma), így a további mentést is meg lehet szervezni.

Azoknál az autóknál, melyek rendelkeznek BMW ASSIST funkcióval, létezik egy új funkció is: az ACCN, vagyis a fejlett, automata ütközésfelismerő. Elérhetősége függ a műszaki előfeltételektől, fokozatosan vezetik be. Az ACCN már elérhető a következő országokban: Németország, Ausztria, Olaszország, Franciaország, USA, Kanada. Az ACCN az automatikus vészhívás kibővítése. Különlegessége, hogy egy algoritmus segítségével kiszámítja a sérülési kockázatot is. A vészhívás több specifikus információt tartalmaz a balesetről, a call center így pontos információkkal rendelkezik a balesetről és a sérülési kockázatról, amit közöl a mentőállomással. A mentőállomás így megteheti a megfelelő mentési intézkedéseket.