A roncsautó-prémium program fellendítette a Suzuki-eladásokat

A Suzuki 30 éves németországi piaci jelenlétének legjobb első 8 hónapját zárta, így megdőlt az 1992-ből származó újautó-eladási rekord. Januártól augusztus végéig 45 341 új Suzukit adtak el Németországban, a roncsautó-prémium program hathatós segítségével – 17 éve ez a szám 42 398 volt. A legjobban természetesen a kisautók, az Alto, a Splash és a Swift fogytak.

A márka piaci részaránya a 2008-as 1,2%-ról 1,7%-ra nőtt. A teljes évre 60 000 eladott új autóval és 1,4%-os részaránnyal számolnak, 2010-re pedig 1,3%-ot várnak. A csökkenés oka az lehet, hogy a roncsautó-prémiumra szánt állami keret szeptember 2-án elfogyott, vagyis a program véget ért Németországban. A Suzuki szerint az eladott új autók körülbelül egyharmada talált gazdára a roncsautó-prémium program következtében – a pontos számokat csak az év végén teszik közzé. 2009-ben a vevők fizetési szokásai is megváltoztak: a prémiumot igénybe vevők esetében ugyanis magasabb volt a lízingkonstrukciót választók aránya (22%), mint a többi vásárlónál (18%). Sok vevő ugyanis a 2500 euró értékű prémiumot lízingrészletként használta fel.