„Ha eldobjuk a vasat”, akkor is van segítség
Aki motorozott már, az testközelből tudja, hogy az esés, illetve a véletlen talajérintkezés rizikója folyamatos kockázat, valahányszor a „nyeregre ülünk”. Pont ezért a gyártók olyan megoldásokat alakítanak ki, melyek egyrészt moduláris rendszerük miatt utólagos adaptációt is biztosítanak, de védelmi képességükkel megvédhetik a motorkerékpárt és a vezetőt, utast a nagyobb sérülésektől. Mivel e területre is van már kidolgozott szabályrendszer, ezért akár a bukócsövek, bukógombák stb. felszerelése előtt ne felejtsük, hogy az átalakított vagy kiegészítőként felszerelt karosszériaelemek kiálló részeinek meg kell felelniük a jármű külső felületére vonatkozó jóváhagyási feltételeknek is.
Mivel a motorkerékpárt, azok alkatrészeit, tartozékait, kiegészítőit gyártó OEM-eket is köti az EU jogszabálystruktúrája az európai tagországi piacokon, ezért nézzük meg, hogy e téren mi az a keretrendszer, melynek való megfelelést hazánkban sem hagyhatjuk figyelmen kívül. Itt az egyik alappillér a BIZOTTSÁG 3/2014/EU FELHATALMAZÁSON ALAPULÓ RENDELETE a két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletéről szóló 168/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a funkcionális járműbiztonsági követelményekre való tekintettel történő kiegészítéséről.