Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. február | Olvasson bele!

Az OBFCM minden új autóban kötelező



Január elsejétől kötelező az EU területén értékesített új személyautókban az FCM- (Fuel Consumption Monitoring) rendszer, ami rögzíti az egyes autók tényleges fogyasztását.

A nemrég az NEDC helyett bevezetett WLTP-szabvány a reálishoz közelebbi fogyasztásértéket eredményez, de ez még nem elég az Európai Uniónak. 2020. január elsejétől már az összes újonnan értékesített személyautóban ott kellett lennie a fedélzeti (on-board) FCM- (Fuel Consumption Monitoring) rendszernek, amely rögzíti minden egyes autó fogyasztását, legyen szó belső égésű vagy villanymotorral hajtott példányról. 2021. január 1-ig kapnak haladékot az Euro6d-Temp-ISC / Euro6d-ISC szerint homologizált autók. Az FCM nem egy kézzel fogható mérőberendezés, hanem a megfelelő fedélzeti jelek alapján számított érték. Hasonló a fedélzeti, ma is alkalmazott, műszerfalon kijelzett fogyasztás-megállapításhoz. A fogyasztás-megállapítás pontosságának 5%-os határon belül kell maradnia a tényleges értékhez képest. Noha a fogyasztás fedélzeti rögzítését már jogszabály írja elő, egyelőre még nem tudni, mire fogják azt használni.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés