Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. február | Olvasson bele!

A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert

hirdetés

A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be. A vezeték nélküli megoldás funkcionális biztonsági koncepcióval szolgál.

hirdetés

A gyártók a vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszerek (BMS) segítségével csökkenthetik dizájnjuk komplexitását, ugyanakkor mivel nincsenek súlyos kábelek, javíthatnak az elektromos járművek tömegén és hatékonyságán. A Texas Instruments vezeték nélküli BMS-megoldása egy 2,4 GHz órajelű SimpleLink vezeték nélküli CC2662R-Q1 mikrokontrollerhez való értékelőmodult tartalmaz, valamint egy szoftvert és funkcionális biztonság erőforrásokat, mint pl. egy biztonsági útmutatót, egy hibamód- és hatáselemzést (Failure Mode and Effects Analysis, FMEA), egy diagnosztikai elemzést (FMEDA) vagy a TÜV SÜD funkcionális biztonsági koncepciójelentését.

A vezeték nélküli rendszer hálózati elérhetősége állítólag több mint 99,99, és a hálózati újraindítási idő max. 300 ms-mal a vezetékes kapcsolatok szintjén van. Több akkumulátorcella is tudja továbbítani feszültség- és hőmérsékletadatait ±2 mV pontossággal és 10-7 alatti hálózati hibacsomagrátával a fő mikrokontrollerhez. A skálázható rendszer lehetővé teszi az együttműködést egyetlen „vezeték-nélküli-rendszer-egy-chipen”-nel ellátott (wireless-system-on-chip) több akkumulátormonitor, és ezáltal különféle konfigurációk között, mint pl. a 32, a 48 vagy a 60 cellás rendszerek. A Texas Instruments több biztonságtechnikai megoldást is kínál a hekkerek elleni védelemre, ezenkívül a megoldás a 26262 ISO-szabvány autóipari biztonsági integritásszintje (ASIL-Automotive Safety Integrity Level) szerint D besorolású.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés