Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. február | Olvasson bele!

Euro 7-kibocsátási normák, EU Bizottság: még nincs döntés

hirdetés

Ha az EU Bizottság végrehajtja a CO2 -határértékek drasztikus emelésére vonatkozó terveit, az a belső égésű motor végét jelenti. Az EU Bizottság most reagált az autóipar és a gépjármű-kereskedelem kritikájára.

Az Euro 7-es kibocsátási normával az EU az autók megengedett kibocsátási értékeit drasztikusan tervezi szigorítani A német „autóállamok”, Bajorország, Baden-Württemberg és Alsó-Szászország szövetségi tartományok, arra kérték az EU Bizottságot, hogy igazítsa át éghajlat- és gazdaságpolitikáját. A "Menetrend az autóipar sikeres átalakításához" című közös programban arra figyelmeztetnek, hogy ha növelik a flottahatárokat, akkor a közepes méretű beszállítókra gyakorolt hatásokat is figyelembe kell venni.

A három szövetségi tartomány üdvözölte az EU bejelentett célját, miszerint 2030-ig 55 százalékkal csökkenteni kell az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását és a kibocsátáskereskedelmet ki kell terjeszteni a közlekedési ágazatra is. De a kibocsátás-kereskedelem és az ágazatspecifikus intézkedések "nagy szabályozási feszültségben vannak" - jegyezték meg. A szabályozási keretnek következetesnek kell lennie annak érdekében, hogy támogassa az átalakulást a fenntartható munkahelyek fenntartható iparává.

Baden-Württembergben, Bajorországban és Alsó-Szászországban egymillió munkahely függ az autógyártástól, Németországban ös - szesen 2,2 millió. Az "autóországok" felhívták az EU Bizottságát, hogy minden javaslatban mozdítsa elő a technológia semlegességét. A politika keretfeltételeket teremthet, a gazdaságilag leghatékonyabb eszközök megválasztásában azonban a döntést az állam nem veheti át.

hirdetés

A közelmúltban nagyon erős kritikát fogalmaztak meg az Európai Bizottság kiszivárgott terveiről az Euro 7 kibocsátási normával kapcsolatban. Az autóipar attól tart, hogy a CO2-határértékek drasztikusan csökkennek „a hátsó ajtón” becsempészett tilalommal vége Németországnak, mint autógyártó országnak. Jürgen Karpinski, a ZDK elnöke arra is kérte az EU Bizottságot, hogy céljainak elérése érdekében ne támaszkodjon kizárólag az e-mobilitásra, hanem mozdítsa elő a hajtás alternatív formáit is.

Még az Angela Merkel német kancellárral folytatott autó-csúcstalálkozó előtt az Autóipar Szövetsége és a beszállító Bosch, valamint a CDU, az FDP és az AfD politikusai kritizálták a szigorúbb kibocsátások terveit. Az autógyártók arra is figyelmeztetnek, hogy milyen veszélyekkel jár, ha 2025-től a belső égésű motorral rendelkező új autókat ténylegesen betiltják.

Thierry Breton EU-biztos most elutasította ezeket az állításokat. Még nem született döntés, mondta a német sajtóügynökségnek Brüs - szelben: „Javaslatunk, amelyet 2021 végén nyújtunk be, ambiciózus és reális lesz.” Breton hangsúlyozta, hogy a jövőbeli Euro 7 szabványnak biztosítania kell, hogy hogy "a piacra kerülő autók a lehető legtisztábbak – beleértve a dízelmotorokat is”. „További előkészítő munkára van szükség, ideértve a javaslat következményeinek alapos értékelését és az érdekeltekkel folytatott konzultációt” – mondta a francia, aki biztosként az EU belső piacáért felelős.

A jövőbeni Euro 7 kibocsátási szabvány az egészségre károsnak tekintett szennyező anyagokkal foglalkozik, ideértve a nitrogén-oxidokat is. Az EU Bizottság külön is fontolóra veszi az autók új CO2 -határértékeit a tervezett éghajlati célok teljesítése érdekében. Erre a következő évben is javaslatot kell tenni.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés