BER, monopólium vagy szabad autópiac?

Áttörő pillanat közeledik, mivel az autóipar monopolista helyzetét korlátozó rendelet csak 2023. május 31-ig érvényes. A jogszabály, amiről szó van, a gépjárműágazatot érintő csoportmentességi rendelet, az MV-BER (Európai Bizottság 461/2010 számú rendelete, „Motor Vehicle Block Exemption Regulation”).
A rendeletbe foglalt szabályok a gépjárműjavítás és -karbantartás piacán a verseny fokozását célozzák azáltal, hogy elősegítik a javításokhoz szükséges technikai információkhoz való hozzájutást és megkönnyítik az alternatív pótalkatrészek felhasználását. Továbbá lehetővé teszik a garanciális járművek javítását a gépkocsi-tulajdonosok által kiválasztott autószervizben. Ennek köszönhetően a gépkocsivezetők választási lehetőséget kapnak, miközben a független javítóműhelyek versenyezni tudnak a márkaszervizekkel. Emellett lehetővé teszik a Bizottságnak, hogy az fellépjen a gépjárműgyártók garanciával (jótállással) kapcsolatos visszaélései ellen, mivel gyakran előfordul, hogy a gyártók csak a hivatalos szervizekben történő javíttatást fogadják el.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.
A DLR kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat kutat
A Német Légi és Űrutazási Központ tizenegy európai partnerrel kutatja a kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat.