Légy te a megoldás egy problémákkal teli világban

Előző cikkünkben bemutattuk a Google Ads rendszer felépítését, fiókszintű beállítását, most pedig a kampányok esetén alkalmazandó néhány trükköt és még azoknál is fontosabb stratégiai kérdéseket kívánjuk megválaszolni, segítve ezzel a szakma hirdetőit. Ehhez viszont a Google Ads hálózatok – keresési és display – ismerete mellett a saját céljainkkal is tisztában kell lenni.

HÁLÓZATI GYORSTALPALÓ

A Keresési hálózat a Google keresőjét használva meghatározott kulcsszavak alapján jeleníti meg szöveges hirdetéseinket. (Bár ez alól a shopping ad kivétel, a járműfenntartó szakma szereplőit ez a termékfotó alapon működő kampánytípus nagy valószínűséggel nem fogja érinteni, ha csak nem üzemeltetnek webshopot is.) Ezek a fizetett hirdetések a találati lista tetején, az organikus találatok felett helyezkednek el, ahol a legnagyobb a találatokra érkező felhasználói aktivitás.

Valójában a keresési hálózatot persze nemcsak a Google saját keresője, hanem mellette olyan partneroldalak is alkotják, melyen Google kereső funkciót is alkalmaznak.

Ezzel szemben a Display hálózat minden egyéb weboldalon való, kép alapú hirdetési formát alkalmaz. Lényegében weboldalunkon hirdetési felületet adunk bérbe a Google számára, teljesítmény – kattintás – alapú díjazásért.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.