Google Ads – A szavak ereje

A Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) a Google hirdetési szolgáltatása, mellyel fizetett hirdetéseket helyezhetünk el a Google-termékeken (Google-kereső, Gmail, Youtube) és a Google-partnerek (értsd: weboldalak milliói) webhelyein. A Google Ads alapvetően felhasználóbarát felületét beárnyékolhatja a hirdetési rendszer sokszínűsége, azonban, ha ezeket kellőképpen megismerjük, sokkal otthonosabban mozgunk majd a kezelőfelületen. A téma mérete miatt a Google Ads-szel két cikken belül kívánunk foglalkozni. Míg ezúttal a rendszer működését, felépítését és magát a regisztrációt mutatjuk be, a jövő havi számban a hirdetési hálózatokról lesz szó.

GOOGLE DISPLAY VS GOOGLE SEARCH

A Google Ads rendszerben két, tartalom és cél szempontjából is eltérő hálózat áll rendelkezésre, a kereső és display hálózat. A keresési hálózathoz (Search) tartoznak azok a fizetett hirdetések, melyek a Google-keresőben jelennek meg egy-egy felhasználói keresés kapcsán. Ezek a hirdetések a beállításaink alapján azoknak a felhasználóknak jelennek meg, akik termékeink/ szolgáltatásaink iránt érdeklődnek. A különböző kulcsszavakra futó hirdetések a keresési találatok legtetején, az organikus (nem fizetett) keresési eredmények felett helyezkednek el, „hirdetés” címkével ellátva.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.