A Thyssen-leányvállalat át akarja venni a grafittermelés 50%-át

Az autóiparág lendületes mozgásban van az elektromobilitás felé. Csak Európában 2024-ig 18 óriási Li-ion akkumulátorgyár van tervbe véve évi kb. 500 GWh összteljesítménnyel. Honnan jöjjön a szükséges nyersanyagok egésze? A grafit anódanyag teszi ki egy lítiumion akkumulátor tömegének kb. 50%-át. Ki garantálja, hogy a szállítási lánc nem sért-e etikai kritériumokat, vagy hogy semmiféle károsodás nem éri az embereket vagy a környezetet? Nem utolsósorban pedig: hogyan csökkenthető a Kínától való függőség?

Az első olyan akkumulátorgrafit átvételére vonatkozó szerződést, amely nem Kínából származik, és környezetbarátnak tekinthető újszerű tisztítási eljárást alkalmaz, a Thyssen-leányvállalat thyssenkrupp Materials Trading GmbH kötötte meg éppen. A Thyssen Krupp stratégiai szerepre törekszik az akkumulátor-nyersanyagok európai szállítási láncában. A thyssenkrupp Materials Trading GmbH ezt a célt szem előtt tartva kötött megállapodást azzal az ausztrál EcoGraf Limited céggel, amely a tervezett nyugat-ausztrál kwinanai Ecograf-finomítóból akkumulátorgrafit és további grafittermékek értékesítését hivatott biztosítani. A megállapodás a tisztított gömbgrafit (szferolitos grafit, SpG) értékesítésére vonatkozik akkumulátorok anódanyagaként és finomgrafit-melléktermékként.

Forrás: PresseBox, Hamburg