Megugrott a hibrid autók értékesítése az első két hónapban
Nagy lendületet vett a magyarországi újautó-piac hibridizációja idén az első két hónapban, amit főként az új, szigorú európai emissziós normák hatásának tulajdonít a hibrid autók értékesítésében élen járó Toyota Central Europe Kft. „A járvány ugyan egyre nagyobb negatív hatással lehet a piac alakulására, fennáll a néhány hónapos rövid távú visszaesés lehetősége éppúgy, mint egy elhúzódó negatív trendé, azonban nyilvánvaló, hogy a piac zöldülése folytatódni fog” – tették hozzá.
Tavaly a magyarországi újautó-értékesítések 6,9%-át tették ki a részben vagy teljesen elektromos autók, az arány az idén február végéig már 15,6%-ra ugrott – ismerteti az importőr cég a Datahouse adataira hivatkozva. A közlemény szerint az idén februárig a hazai újautó-eladások 13%-át tették ki az „öntöltő hibrid elektromos autók”, vagyis azok, amik nem tölthetők külső energiaforrásból, 1,3%-át a plug-in hibrid elektromos autók (PHEV), és további 1,3%-át az akkumulátoros elektromos autók (BEV).