A sorják sorsa

Gyakran előfordul, hogy egy sorozatgyártásban termelő vállalatnak igen kellemetlen problémát okoz a sorjázáshoz kötődő gyártási folyamatok időigényessége – nincs ez másképp az autóiparban sem. A forgattyús házban található egymást metsző furatok/keresztfuratok problémaköréhez kapcsolódóan állt elő egy új megoldással a svájci székhelyű Heule.
Nehezen találni olyan gépkezelőt, aki élvezné a sorjázás részét a gyártási folyamatoknak, mivel gyakran bizonyul bonyolultabbnak a kelleténél. Egyes komplex geometriával rendelkező alkatrészeknél pedig egyenesen körülményes az alkatrész belső csatlakozó furatainak utómunkálása. Ilyen komplex alkatrészre tökéletes példa a forgattyús ház, ahol a mozgó alkatrészek megfelelő kenéséhez az olajkör bonyolult csatornahálózatán keresztül jut el a kenőanyag. Egy német autógyártó cég is gyártási nehézségekkel szembesült, mivel magával a blokk elkészítésével nem merült fel problémájuk, de az egyik megmunkálási utómunkára – a keresztfuratok/olajzó furatok sorjázása – nézve, túl bonyolult és ráadásul nem is elég megbízható megoldással dolgoztak. Így került a képbe a speciális sorjázó berendezéseket gyártó Heule. A probléma specifikációja során kiderült, hogy az addigi fúrási technológiával – két darab mély-lyuk fúró egyenként 8–10 ismétléssel – készült furatok nem megfelelőek, mivel utólagos sorjázásra volt szükség az elfogadható minőségű felület és ezáltal a megbízható üzem érdekében. Tehát a technológiához kapcsolódó mély-lyuk fúrási folyamat eredményét minden esetben ellenőrizni kellett, amit jogosan akart kiküszöbölni egy autógyártó vállalat.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...