Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. március | Olvasson bele!

Yokohama – gumiabroncs kukoricakabátban

A műanyagok mellőzése most nagyon népszerű – ez a gumiabroncs-iparágat is érinti. A Yokohama ennélfogva a műhelyek és kereskedők számára mostantól kukoricakeményítő-alapú gumiabroncs-táskákat kínál.

Egy hagyományos gumiabroncs-táska 40-50 g-ot nyom a mérlegen – négy gumiabroncs esetén a végfelhasználó 160-200 g műanyaghulladékot generál, amelyet a legjobb esetben egyszer még újra felhasználnak az azt követő évben, a legrosszabb esetben pedig még azelőtt kiselejtezik, tehát ez teljesen fölösleges hulladéknak számít.

hirdetés

A Yokohama lépett erre, és az osztrák Samoa GmbH céggel együttműködésben egy 100%-ban feldolgozható, kukoricakeményítő gumiabroncs-táskát fejlesztett ki. Technikailag lehetséges lett volna a lebomló táskákat is a hagyományos fehérre színezni – a biológiailag lebomlókat is – a gyártó mégis a „természetes” szín, a halvány bézsárnyalat mellett döntött, hogy első pillantásra felismerhető legyen.

A táskákhoz használatos anyagot európai génmentes kukoricakeményítőből nyerik, és az ártalmatlanításhoz a TÜV-Austria „OK Compost” minőségi címkéjével tanúsítják. A gyártó szerint a bio-gumiabroncstáska hetek alatt teljesen elrohad, és biológiai, nem mérgező összetevőire bomlik. Ez a táska is mindazonáltal többször felhasználható, feltéve, hogy nem túl nedves, és sötét helyen tárolják – akkor a Yokohama szerint a táskák legalább két évig tartanak, és akár 4 készlet műanyagtáskát vagy 1 kg műanyagot válthatnak ki.

Fotó: Horst Bernhard


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés