Professzionális, nagy teljesítményű segédindító

A „bikázás” nem éppen a legkellemesebb emléket idéző művelete autónk motorja életre keltésének. Mert akkunk alig akarta megforgatni a motort vagy éppen meg sem nyekkent. Ilyenkor derül ki, hogy akkumulátorunk az előttünk álló telet már nem fogja kibírni. Aggódó telefonhívásunkra érkezhet a baráti, rokoni segítség. Először betolással próbálkozunk, majd a másik autó akkumulátoráról történő energiabetáplálással. Tudjuk, hogy ez bőven hordoz veszélyeket is magában. Melyik kábelt hová kössem? Hol van testpont a motortérben? Járjon-e a donormotor? És így tovább.

Ha professzionális segítség érkezik, előveszi például az aktatáskájából az energiaforrást – sokan rácsodálkoznak erre, mert akkura egyáltalán nem hasonlít, inkább valamiféle műszernek tűnik –, felcsatlakoztatja, gombnyomásra megforgatja tetszhalott motorunkat és „pöccentésre” beindítja. És akkor felébredünk álmunkból… Szó sincs róla! Ma a bikázásban az ún. boosterek, segédindító áramforrások korát éljük.

A műhely hajdan volt kiskocsin húzta a bikázó, „mázsás” savas ólomakku pakkot, ez ma már rémálomnak tűnik. A booster szervizek, műhelyek, autómentők, autókereskedők számára szinte nélkülözhetetlen. Alkalmazható dízel/ benzinmotoros járművekhez, az itt kínált változat 12 V-os fedélzeti feszültségű gépjárművekhez.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.