Házilag „klónozott” alkatrészek veszélyei – 2. rész

Sajnos a közelmúlt eseményei, tragédiái rámutattak arra, hogy az alkatrészek „házi klónozású utángyártása” mennyire felelőtlen cselekedet, és milyen veszélyeket rejthet magában. Nem az ún. gyári, vagy „első beépítésű” –, sőt nem is a közlekedési hatóság által engedélyezett „utángyártott” alkatrészekről van szó, hanem ezek „házi” – és ez lehet akár egy műhely, szerviz által elvégezve, vagy elkészíttetve – minősítés és/vagy jóváhagyás nélküli gyártásáról, és adott esetben beépítéséről, netán eladásáról beszélünk.
A gyártó kérelmére a jóváhagyó hatóság azzal a feltétellel folytatja a nemzeti típusjóváhagyások kiadását a járművek közösségi típusjóváhagyásának alternatívájaként az M2 vagy M3 kategóriájú járművekre, hogy e járművek és rendszereik, alkatrészeik és önálló műszaki egységeik típusjóváhagyása a jogi szabályozásoknak megfelelően megtörtént.
A hazai jogszabályi környezet előírja, hogy a belső égésű motorral ellátott járművön a tüzelőanyag-tartályt és a tüzelőanyag-vezetéket olyan állapotban kell tartani, hogy a tüzelőanyag azokból ki ne ömöljék, ki ne csepegjen és ne szivárogjon. A tüzelőanyag-tartályt zárófedéllel kell ellátni.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Az Európai Parlament rábólintott
Az Európai Parlament rábólintott az EU Bizottság javaslatára és hatalmas változásra szánta el magát, miután a „Fit for 55” klímacsomag keretében úgy döntött, ra...
AOE-infó - 2022.04-05.
2022. április 23-án tartotta meg egyesületünk az idei első, konferenciával egybekötött közgyűlését.
Szakmai előadások a Lukács-iskolában
Napjainkban a járműipar fejlődése hatalmas léptekkel halad.