Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. május | Olvasson bele!

"Vizionált" fékvizsgálati technológia – 2. rész



Elemezve a jelenlegi társadalmi, gazdasági, jogi környezetet, az aktuális hazai műszaki vizsgarendszert, egy rövid és hosszú távú perspektíva „vizionalizált” a 2014/45/EU irányelv – a gépjárművek és pótkocsijaik időszakos műszaki vizsgálatáról –, az ENSZEGB 78. számú előírás – EGYSÉGES FELTÉTELEK L KATEGÓRIÁJÚ JÁRMŰVEK JÓVÁHAGYÁSÁRA FÉKEZÉS SZEMPONTJÁBÓL – követelményeit alapul véve a szakmaiság és az „L” kategóriák széles skálája, valamint a motorkerékpárok technikai fejlődésének – kiemelten kezelve a fékrendszereket – figyelembevételével.

A 2018. 12. 15-től életbe lépett változások a 28/2018. (XI. 15.) ITM rendelet alapján elemzésre késztették a szakma szereplőit. Ne feledjük, hogy a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 29. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezések léptek: „A járművek fékrendszerei meg kell feleljenek a gyártó által kiadott és az adott típusra jellemző kerékfékerő határértékeknek. Amennyiben ilyen határértékek nem kerültek meghatározásra, a fékrendszerek hatásosságát lefékezettség számítással kell ellenőrizni az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 11. számú melléklete alapján.” Sajnos továbbra sincsenek fókuszban az „L” kategóriájú járművek, így a féktechnológiájuk sem került rögzítésre a jogalkotó által.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés