Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. február | Olvasson bele!

A Volvo Cars 180 km/órában korlátozza minden autója végsebességét

A közlekedésbiztonság globális szakértőjeként a Volvo Cars felhívja a figyelmet a gyorshajtás veszélyeire, és a 2020 tavaszától gyártandó autóiban 180 km/órában korlátozza azok végsebességét.

A vállalat Vision 2020 célkitűzése, amelynek értelmében az autógyártó 2020-ra nullára kívánja csökkenteni az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát, a globális autóipar egyik legambiciózusabb biztonsági programja. Felismerve azonban, hogy a technológiai fejlesztés önmagában nem elegendő ennek a célnak az eléréséhez, a Volvo Cars most a vezetőkre és a vezetési stílusra is kiterjeszti figyelmét.

A Volvo Cars által végzett kutatások három olyan tényezőt azonosítottak, amelyek 'hiányosságként' gátolhatják, hogy az autógyártó teljes mértékben felszámolja a súlyos és halálos balesetek kockázatát. Ezek egyike a gyorshajtás.

hirdetés

„A Volvo vezető szerepet tölt be a közlekedésbiztonság terén. Ez így volt eddig, és így lesz a jövőben is.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója „Kutatásaink egyértelműen rámutattak, hogy léteznek olyan problémás területek, amelyek gátolhatják a súlyos és halálos kimenetelű balesetek kockázatának teljes és végleges felszámolását. A sebességkorlátozás természetesen nem nyújt végleges megoldást, ám ha egyetlen életet is megmenthetünk vele, megéri.”

A végsebesség korlátozásán túlmenően a vállalat azt is vizsgálja, az intelligens sebesség-szabályozás és a virtuális kerítés (geofencing) technológia segítségével a jövőben hogyan tudná automatikusan csökkenteni a járművek sebességét kórházak és iskolák közelében.

„Párbeszédet kívánunk kezdeményezni arról, hogy az autógyártóknak jogában áll-e – vagy esetleg egyenesen kötelessége-e – olyan technológiákat beépíteni autóikba, amelyek az autóvezetők magatartását megváltoztatva veszik fel a harcot az olyan jelenségekkel, mint a gyorshajtás, az ittas vezetés vagy a figyelemelterelés.” – tette hozzá Samuelsson úr. „Nem rendelkezünk határozott válasszal erre a kérdésre, de úgy véljük, ideje, hogy vezető szerepet vállaljunk a vitában, és úttörőként lépjünk fel.”

A gyorshajtást az teszi veszélyessé, hogy bizonyos sebességek felett a fedélzeti biztonsági technológiák és az intelligens infrastruktúra sem képes arra, hogy baleset esetén megakadályozza a súlyos vagy halálos sérüléseket. A legtöbb nyugati országban ezért vezettek be sebességkorlátozásokat. Ennek ellenére a sebesség túllépése általános jelenség, és a mai napig a halálos kimenetelű közlekedési balesetek egyik leggyakoribb oka.

Forrás: volvocars.com/hu


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés