Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. szeptember | Olvasson bele!

Lóvá tettek bennünket?



Az EU-rendelet határértékeit „teljesen értelmetlennek” tartja. Nézete szerint egy dohányosnak néhány héten belül „holtan kellene összeesni”, ha ezt a terhelést a finompor által okozott állítólagos terheléssel összehasonlítjuk, vázolta Köhler drasztikusan. Már novemberben azt nyilatkozta a Die Weltnek: A dízel mindenesetre ártatlan.

A szerzőtársak véleménye szerint „nagyon valószínű, hogy azok a tudományos adatok, amelyek ezekhez a látszólag nagy halotti számokhoz vezetnek, rendszerszintű hibát tartalmaznak”. Szemrehányást tettek a WHO-nak, hogy az adatokat „extrém egyoldalúan értelmezik, mindig azzal a célelképzeléssel, hogy a finompornak és a NOx -nek károsnak kell lenni”. De az adatoknak más magyarázatai is lehetségesek, „ha nem sokkal valószínűbbek”, ahogy azt a tudós Thomas Koch (a Karlsruhe-i Dugattyús Gépek Intézet vezetője, korábban a Daimler motorfejlesztésében dolgozott), Martin Hetzel (a VPK ügyvezetője) és Matthias Klingner (a Fraunhofer Intézet Közlekedés és Infrastruktúra részleg, Drezda) állítják. Qui prodest? Azaz kinek az érdeke? – már a neves latin szerzők is ezt feszegették. Az áramlobbi igyekszik lehetetleníteni a belső égésű motort? Ezt a NOx - és CO2 -előírásokkal biztosan eléri.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés