Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. február | Olvasson bele!

Ralikrossz és pályaversenyzés



Köztudomású – bár természetesen anyagi kérdés is –, hogy a járműves társadalom szakmai szereplői – mérnök, autószerelő, autóvillamossági műszerész stb. – egyfajta kihívásnak tekintik, hogy a tudásukat és tapasztalatukat az autóversenyek világában is kamatoztassák, és a lehetőségeikhez, valamint a pénztárcájukhoz mérten a kreativitásuk megtestesüljön egy-egy extrém körülmények között üzemeltetett járműben is. Míg a gyári csapatok egyfajta tesztüzemnek tekintik a különböző versenyeket, addig a technológiai irányultságot megfordítva a széria járművek átalakítása akár egy roncsderbire, egy rallyra, vagy pályaversenyekre bizony sokszor a „rejtett szerelő géniuszokat” hozza napvilágra.

Mindehhez azonban nem árt, ha tisztában vagyunk azon mind biztonsági, mind technikai háttér szabályrendszerrel, mely ismeretének hiánya bizony a versenyek előtti járműátvételeknél is sok bosszúságot, és akár az indulás meghiúsulását is eredményezheti. Ahhoz azonban, hogy szerteágazó és naprakész információkkal rendelkezzünk, nézzünk szét a „nagyvilágban”.

A FIA 2019 ANNEXE J / APPENDIX J – ARTICLE 251, mely a „Besorolások és meghatározások” szabályrendszere, az alábbi versenykategóriákat definiálja.

Category I

Group N Gyári autók (Production Cars)
Group A Túrakocsi (Touring Cars)
Group R Túrakocsik vagy nagy léptékű sorozatgyártású autók (Touring Cars or Scale Series Production Cars)
Group E-I Szabad Formula Versenyautók (Free Formula Racing Cars)

Azok a kocsik tehát, amelyek egy bizonyos időtartam alatt egy bizonyos számú példányát a gyártó kérésére ellenőrizték, és amelyek rendes eladásra kerülnek a nyilvánosság számára. Az autókat a homologizálási formának megfelelően kell értékesíteni.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés