Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. június | Olvasson bele!

Hatékony szenzorkommunikáció



A járműkommunikációs rendszerek fejlesztésére az adatmennyiség növekedése miatt folyamatos igény van. Minden területnek megvan a maga kommunikációs protokollja, ami kellő gyorsaságot és/vagy adatmennyiséget tud nyújtani az elektronikusan vezérelt/felügyelt alkatrészek megfelelő működtetéséhez. Az analóg jelek eltüntetése után a digitális információközlés racionalizálására, hatékonyságának növelésére kerül sor. Így kezdődött a SENT-protokoll járműipari alkalmazása is.

A SENT ALAPJAI

A digitális jelek meghatározó tulajdonsága a frekvencia, mely meghatározza az információáramlás sebességét, vagy a frekvencia lehet maga az információ is. A SENT-protokoll, amit a SAE J2716 szabvány ír le, egy eseményvezérelt és időtartammal dekódolható aszinkron üzenettípust jelöl, ahol két lefutó él közötti időtartam hossza adja meg az üzenet jelentését. A SENT egy betűszó, a Single Edge Nibble Transmission rövidítése, ami azt hivatott jelenteni, hogy a kommunikáció alaptézise, hogy az üzenetcsomagban két lefutó él közötti idő négy bitet (nibble-t) jelöl, az üzenet továbbítása pedig egyirányú. A jeltovábbítás egy vezetéken történik. Mivel az üzenet hossza az üzenet tartalmától függ, ezért a kis értékek továbbítása rövidebb üzenetet és kevesebb időt jelent, a nagy értékek pedig hosszabb üzenetet eredményeznek és több időt vesznek igénybe. Két üzenet között nem kötelező szünetet tartani, így a meghatározott időközönként küldött üzenetekhez képest időegység alatt több információ továbbítható.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés