Érdekes lambda-szonda-meghibásodás motorolaj miatt

Az NTK garanciális osztályán sok olyan szenzorral találkoztak, ahol olajjal szennyeződött a lambda-szonda, és ez okozta a tönkremenetelét. Felmerül a kérdés: hogy kerül olaj a szenzorba? A vizsgálatok során megállapították, hogy azoknál a típusoknál fordul elő, ahol egy-egy olajrendszerrel kapcsolatban lévő szenzornak közös a vezetékkötege a lambda-szondával. Ha például az olajnyomásszenzor tömítetlen, akkor a vezetékbe motorolaj kerül, ami a kapilláris hatás miatt bejut a vezetékek belsejébe, a csatlakozókon keresztül pedig egészen a lambda-szondáig jut az olaj.

Mivel a szonda a kipufogógázban található oxigéntartalmat hasonlítja össze a környezeti levegő oxigéntartalmával, ezért referencialevegőt kell használnia. Az olaj a csatlakozóból bejuthat a referencialevegőt tartalmazó térbe.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.