A külcsín (megtévesztésig) hasonló, a belbecs (botrányosan) különböző...

Az OE-gyártók legnagyobb ellenségei azok az utángyártott termékek, melyek belsejébe nem lehet belelátni. Az utángyártók nem mindegyike csaló, de nehéz megállapítani, hogy az OE-termék árainál jóval olcsóbbak vajon tudják-e az eredeti terméktulajdonságokat és hozzák-e a minőséget.

Az utángyártott termék csekély ára, ha azt az OE-vel vetjük össze, eleve gyanús! (Az autógyári alkatrészárakkal összehasonlítva lehet, hogy még nagyobb az árkülönbözet, de a gyári alkatrészárak egyes esetekben, ugyan ma már sokat javult a helyzet, irreálisan nagyok.)

Ahová kell a jó anyag és nem egyszerű a belső konstrukció, az a gyártmány még rabszolgamunkával készítve sem lehet nagyon olcsó.

Korábban olajszűrőknél és homokinetikus csuklóknál, OE-és egyenértékű terméket előállító gyártók feltárta szomorú példákat mutattunk be. Most a febi bilstein cég nézett bele néhány utángyártott felfüggesztő, tartóelem, ágyazás belsejébe. Az eredmény elszomorító.


Aminek „hidrolager”-nek kellene lennie, abban az utángyártott terméknél egyszerű fém gumielemet találunk ➊, ➋, ahol a konstrukciós kialakítással kell a karakterisztikát beállítani, ott egy primitív megoldást mutat a hamisított termék ➌, ➍, ➎).

Ezeket a termékeket néha jóhiszeműen adja el az alkatrészkereskedelem (habár gyanút foghatna!), mert nekik sincs röntgenszemük. Sajnos ezeknek a termékeknek van piaca, ha passzol, jó lesz az úgy is, csak ne kerüljön sokba. Egyébként is eladásra készítik fel az autót...