Bosch Hatvan

Robert Bosch több mint 100 éve, 1913. április 1-jén hozta létre vállalatánál az első tanműhelyt. Ma a világon 6100-nál is több fiatal vesz részt a Bosch szakmai képzési programjaiban. A Bosch-modell alapján felépített szakképzési programokat több mint 20 országban azóta is sikeresen alkalmazzák. Az ilyen programok iránt pedig egyre nagyobb az érdeklődés.

A Bosch 15 éve biztosít duális képzést Hatvanban, azóta, hogy megnyitották a hatvani telephelyet. Az évfordulót ünneplő hatvani gyár mára világszerte a Bosch-csoport legnagyobb autóelektronikai gyárává nőtte ki magát. Ezt azzal is ünnepli, hogy 170 millió forintot fordít új, a hatvani telephelyén kialakításra kerülő oktatási központjára. Az új központ tovább növeli a gyár értékét, hiszen ezáltal az autóelektronikai képzés központja is lesz. A tervek szerint 2015-ben nyitják majd meg a központot, ahol évente 56 hallgatót oktatnak majd.

„A Tréning Centrum mai alapkőletételével a jövőbe tekintünk és egy olyan oktatási központ alapjait teremtjük meg, amely kielégíti a megnövekedett képzési igényeket” – hangsúlyozta Volker Schilling gazdasági ügyvezető igazgató. Az új központban elsősorban a duális képzés keretében a céghez érkező tanulókat oktatják majd. A Bosch a jelenleg még iskolai keretek között mechatronikai és elektronikai technikusi szakmát tanuló fiatalokban potenciális munkaerőt látva segíti a gyakorlati képzést, és folyamatosan annak fejlesztésén dolgozik.

Generációs gondoskodás a Bosch-tól

A generációs gondoskodás filozófiájának részeként a Bosch Hatvanban gondol a fiatalabb korosztályra és a felsőoktatási intézményekben tanulókra is: 2011 óta évről évre több óvodai csoport indult a Bosch támogatásával, sőt már Bosch általános iskolai osztály is van, ahol tavaly 21 gyermek kezdte meg az új tanévet. A magyarországi műszaki felsőoktatási intézményekkel folytatott együttműködés részeként a hatvani Bosch Járműelektronikai szakirányt indított 2012-ben a gödöllői Szent István Egyetemen, ahol eddig 23 hallgató végzett, közülük többen már főállású mérnökként dolgoznak a gyárban.

A Bosch generációs gondoskodásának és jövőépítésének bizonyítéka az épülő Tréning Centrum is. „Célunk, hogy ez az oktatási helyszín és koncepció a hatvani Bosch gyárat az autóelektronikai üzletág képzési központjává emelje” – mondta az alapkőletétel előtt Roger Seemeyer, a gyár műszaki ügyvezető igazgatója. A Bosch a kiemelkedő minőség érdekében egységesített képzési portfóliót dolgoz ki, és a szakmájukban legjobb oktatókat hívja meg a központba. A Bosch saját munkatársai is eljönnek a központba, hogy szakmai kompetenciájukat fejlesszék, amit a vállalat fontosnak tart a hatvani gyár jövőben is élenjáró technológiai termékeinek az előállításához, így a telephely méltó követője az alapító, Robert Bosch szellemiségének.

Dinamikus fejlődés

1998-ban ez az egység volt a Bosch első gyára Magyarországon, az első termékeket – fék- és váltóvezérlőket – pedig 1999-ben gyártották le. Mára a Robert Bosch Elektronika Kft. a régió legnagyobb munkaadójává, és a Bosch legnagyobb autóelektronikai gyárává nőtte ki magát. Az elmúlt egy évben közel 400 fővel mintegy 3500 főre nőtt a munkatársak száma, több mint 120 gyártósoron folyik a termelés és szinte nincs olyan autómárka, amibe ne szállítanának elektronikai terméket Hatvanból. A Bosch a Heves megyei városban 38 termékcsoport, összesen több mint 250 késztermék családját gyártja, és csak az elmúlt egy évben 35 új termékkel bővült a gyártási paletta. 2013-ban gyártották le a 10 milliomodik műszerfalat, a 30 milliomodik fedélzeti vezérlőt, a 40 milliomodik motorvezérlőt és a 60 milliomodik érzékelőt.

Forrás: Bosch