Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. augusztus | Olvasson bele!

Skoda a Rétromobile kiállításon

A Škoda Párizsban, az idei, 39. Rétromobile kiállításon (2014. március 5–9.), mely a világ egyik legjelentősebb oldtimer-kiállítása, négy klasszikus modelljét mutatja be több mint 119 esztendős történetéből. A restaurálás különböző fázisaiban járó autóival a cseh gyártó egyben a történelmi gépkocsik valósághű helyreállításában kiemelkedő tudását és tapasztalatát is meggyőzően érzékelteti.


A Škoda-stand legidősebb kiállított darabja a 90 esztendős Laurin & Klement 210. A nyitott modell 1924-ben készült, majd még azon év októberében a csehszlovák védelmi minisztérium vásárolta meg. A jellegzetesen – a veteránberkekben – „pajtában talált kincsnek” titulált kategóriába tartozó, ma a ŠKODA Múzeum tulajdonában álló gépkocsi hiányzó műszerfala kivételével csaknem teljesen komplett, karosszériája pedig még kilenc évtized után is a hadsereg által akkoriban használt „Petróleum” árnyalatú eredeti fényezését hordozza.


Szintén egészen ritka különlegesség az 1935-ből származó ŠKODA 935 áramvonalas gépkocsi. A Párizsban kiállított 935 ma már világszerte az egyetlen fennmaradt példány, ugyancsak viszontagságos történettel. Az 1935-ös Prágai Autószalonon tartott premierjét követően az autó többször is gazdát cserélt, míg végül 1968-ban az akkor éppen újonnan alapított Škoda Múzeum vásárolta meg. Jelenleg teljes körű restaurálása zajlik, s közvetlenül a Rétromobile után kapja meg új fényezését.

hirdetés


Az 1940-ben készült ŠKODA Superb 4000 (Typ 919) a háború előtti idők autós luxusának megtestesítője. A barnára fényezett limuzin – már ha épp nincs „úton” valahol a világban – a Mladá Boleslav-i ŠKODA Múzeum kiállítási anyagának része. A ŠKODA Superb 4000 hajtásáról 3991 köbcentiméteres, 96 lóerős V8-as benzinmotor gondoskodik, s nagyjából tíz példány gördült le belőle a szerelőszalagról.


Kicsi, de komoly! Egy egészen különleges Škoda is látható a Rétromobile alkalmával, mégpedig egy 12 voltos elektromos motorral hajtott, 1940-ből származó, 1:2 méretarányú gyerekautó formájában, amely a Škoda Popular valósághű másaként született.

 


Kapcsolódó dokumentum:


71


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés