Kőfalusi László megemlékezés / Magyarország az autóipar európai fellegvára lett

Kőfalusi László 1955–2013

Kedves Laci, sajnos többé már nem idézhetjük fel közös emlékeinket, pedig sokszor és szívesen megtettük korábban. Együtt kezdtünk a Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán 1974-ben, Budapesten, Te, mint üzemmérnök-hallgató, én pedig a KTMF újdonsült tanársegédje. Rád is jól emlékszem, már a győri két évből, hiszen 1975-ben költöztünk az akkor még épülőfélben lévő oktatási épületekbe. Szakmát megtanulni akaró, de korosztályukat sem megtagadó nagyszerű tankör volt, Laci pedig a legjobbak, a leglelkiismeretesebbek diákok közé tartozott. Akkoriban a fiatal tanárok, alig néhány év választott el egymástól bennünket, együtt voltunk „i do szabli, i do szklanki”. Miután bátyáddal, Palival kollégák voltunk, a végzés után is tudtam, merre vitt a pályád, és többször is szakmai kapcsolatba keveredtünk. Nekem kedvesen, mindig az autó világában maradtál, az üzemeltetés frontján. A régi ZT-rendszerben egy vállalatnál a bevezetést vitted végig, majd jött az első, jó tízéves Autóklub-periódus, a végén üzemvezetőként. Műszaki vizsga, diagnosztika az aknából. A gyakorlati problémák megoldásának jó iskolája ez. Majd egy diagnosztikai, garázsberendezés cégnél kereskedelmi vezetőként a berendezések kereskedelmének szakmai támogatása volt pár évig a feladatod. Az Autodigákon is találkoztunk.

Citroën márkakereskedelem, generálimportőri feladatokkal, ebbe kapcsolódtál be, mint műszaki vezető. Köszönöm utólag is az oktatásnak adott, garanciában lecserélt alkatrészeket. 1995-től 2002-ig ismét Autóklub, területi igazgató Pest-Szolnok Megyei Területi Szervezetnél, majd a klub műszaki üzletág igazgatójaként a műszaki üzletágat kellett kialakítani, 53 állomást vezetni, egységes műszaki színvonalának, gazdaságos működésének feltételeit biztosítani.

2002 szeptemberében kaptuk a hírt, hogy a GKM közúti közlekedésért felelős osztályára kerültél vezető főtanácsosként. Ez a szakmai érdekvédelmi egyesületekben és általában az autósszakmában vezetőként tevékenykedőknek bizony nagyon jó hír volt. A minisztériumi csapat szakmailag hozzáértő, kipróbált, nagyon jó emberrel egészült ki. Ilyen ember kellett egy egyébként is jó csapatba, aki nyugodt, megfontolt, nagyon is körültekintő. Azok a témakörök, melyeknek szakmai irányítási munkájába bevontak, később rád bíztak, a napi problémák sűrűjét adták. Feladatul kaptad többek között a szakmai egyesületekkel való kapcsolattartást. Sokat és sokszor vitattuk meg az éppen aktuális problémákat. Egy nyelvet beszéltünk, nem volt minisztériumi köntörfalazás: a helyzetet, a lehetőségeket és a korlátokat mindig tisztán láttuk. Soha nem azt kerested, hogy mit miért nem, hanem azt, miként lehet egy sajnos néha indokolatlanul túlpolitizált helyzetben megoldást találni.

Halk szavú, mosolygós, barátságos személyed mindig előttem marad. Nagy veszteség hirtelen távozásod. Nagy veszteség a szakmának, de legfőképpen családodnak, szeretteidnek, éppen cseperedő unokádnak.

Emléked megőrizzük, nyugodj békében!


Magyarország az autóipar európai fellegvára lett

Magyarország mára az autóipar európai fellegvára lett az elmúlt három évben meghozott intézkedéseknek, így az adórendszer átalakításának, a rugalmas Munka törvénykönyve megalkotásának és a szakképzés reformjának eredményeként – mondta Szijjártó Péter Szolnokon, az F. Segura spanyol autóalkatrész-gyártó cég gyáravató ünnepségén.

A külügyi és külgazdasági államtitkár rámutatott: ma Magyarországon mintegy 600 gépjárműipari vállalkozás tevékenykedik, ezek 54 százaléka hazai tulajdonban van, több mint százezer embernek adnak munkát, és az általuk előállított termelési érték meghaladja a 15 milliárd eurót. Magyarországon működik és termel az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki – sorolta a nagy cégeket.

Az autóipar azért is fontos a nemzetgazdaság szempontjából, mert egy beruházás soha nem áll meg önmagában, mindig újabb és újabb beruházásokat generál – jegyezte meg Szijjártó Péter.

Francisco Segura Hervás, a Segura Csoport elnöke felidézte: cégük 2005-ben határozta el, hogy kilép a nemzetközi színtérre. Szolnokra a kiváló logisztikai, főként vasúti adottságok, a jól képzett munkaerő, valamint az állami és önkormányzati támogatás miatt esett a választásuk, amit azóta is jó döntésnek tartanak. Az új, 23 millió eurós zöldmezős beruházással épült autóalkatrész-gyár 120 embernek ad munkát. A cég beszállítója a Ford, az Audi, a Volkswagen márkának.

A spanyol Grupo F. Segura 2007 novemberében jelentette be Szolnokon, hogy autóalkatrész-gyártó üzemet épít az ipari parkban. Az F. Segura Hungária Kft. gyárában elsősorban sajtolt és hegesztett autóalkatrészeket készítenek. A családi vállalkozásként működő, valenciai székhelyű céget 44 éve alapították. Spanyolországban négy gyáruk működik, képviseletük van Lengyelországban, Portugáliában és Törökországban is. Első külföldi termelőüzemük azonban Szolnokon épült.(MTI)