A Toyota 75 éves

1937 augusztusát írjuk, amikor a szövőszékgyár automobil-részlegéből önálló autógyártó cég lett, a Toyota Motor Co. Kiichiro Toyoda apja, Sakichi Toyoda tőkéjével a háta mögött elindította az önálló automobil-gyártást.

Egyúttal a kemény Toyoda „d”-t könnyebben kiejthető „t”-re cserélték. Az autógyártás kezdete korábbra, 1933-ra tehető, az első gyártási kísérletek sikeresnek még nem voltak nevezhetők. Az autógyártás igazán csak akkor indult be, miután egy japán mérnök meglátogatta az amerikai Packard-műveket és egy ötletekkel teli jegyzetfüzetet hozott magával. A Honsha Plant, a Toyota első automobilgyára világosan a Packard inspirációját követte; 1938 novemberében kezdett hozzá a munkához. Itt 1943-ig 1404 Toyota AA-limuzin készült el.

Ma a Toyota a világ 170 országában van jelen, napjainkig 200 millió autó gördült le a gyártósorokról. A Corolla 11 generációja 39 millió autójával az automobil-történelem legnagyobb darabszámban gyártott modellje.  Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke az évforduló alkalmából kijelentette: a Toyota célja továbbra is az, hogy vevőinek a lehető legjobb autókat gyártsa, a Toyota 300 ezer dolgozójának világszerte ez a törekvése.

50 éves a Toyota sportkocsi építése

A Toyota 50 évvel ezelőtt a „Publica” koncepcióautóval indította sportkocsi-építési programját. A Tokiói Motorshow-n, 1962-ben láthatta először a közönség a Publica modellt, mai szemmel nézve egy bolondos játékszert. A kétülésű, levehető tetővel épített Publica alapozta meg az 1964-ben megjelent „targa” típusú S 800-ast, melynek motorteljesítménye 28 kW, majd 33 kW volt, végsebessége 155 km/h. 1969-ig több mint 3500 készült belőle. A Toyota sportkocsiprojekt első, külföldön is bemutatott modellje a 2000 GT, mely James Bond-autó is lett, igaz, ebből az első, ízig-vérig japán sportkocsiból még 400 darab sem készült.