VW testelés

Volkswagen MIL-lámpa világít, hibakód P1355, P1358, P1361 vagy P1364

Érintett járművek: 2002–2004 között gyártott 2.0L Golf, Jetta, New Beetle és New Beetle Convertible.

Megfigyelés: a MIL-lámpa világít, a hibakódtárolóban a következő kódok egyike vagy több is szerepel.

A hiba oka: nagy valószínűséggel egy hibás testcsatlakozás, vezetékhiba.

Javítás: az új vezetéket be kell kötni a gyújtótekercs csatlakozója és az akkumulátor alatt található GND12 testpont közé.

Szükséges alkatrészek és szerszámok VW márkaszervizben:

Golf, Jetta esetében a javítás menete

– Vegye le a sarut a T6d/1 gyújtótekercs csatlakozólábról!

– Az eredeti vezetéket ne vágja el, bandázsolja a kábelköteghez.

– Vágja a 000 979 225 kódú javítókábelt 560 mm hosszúságúra, lássa el csatlakozótömítéssel, azt húzza a vezetékvéghez.

– Vágja a 000 979 230 kódú javítókábelt 304 mm hosszúságúra!

– Illessze össze a két javítókábelt a zsugorcsatlakozó segítségével! Más kábelt ne vonjon be a csatlakozásba!

– Ha ezzel végzett, akkor a kábel hosszának most 864 mm hosszúnak kell lennie.

– Hevítse fel a zsugorcsatlakozót!

– Helyezze a vezeték végét a gyújtótekercs csatlakozójának T6d/1 csatlakozópontjára.

– Vegye le az anyát az akkumulátor alatt lévő GND 12-es testpontról! (1. ábra)

– Győződjön meg róla, hogy a testpont korrózió- és festékmentes!

– Vezesse el az új vezetéket a meglévő kábelköteg mentén a GND 12-es testponthoz!

– Kösse be a javítóvezetéket, ehhez használja az anyát (meghúzási nyomaték 9 ± 1 Nm)!

– A szükséges helyeken alkalmazzon kábelkötegelőt és szigetelőszalagot!

– Helyezze vissza az akkumulátort a helyére!

 


1. ábra                                                                                                                      2. ábra

 

New Beetle, New Beetle Convertible esetén

– Vegye le a sarut a T6a/1 gyújtótekercs- csatlakozólábról!

– Az eredeti vezetéket ne vágja el, bandázsolja a kábelköteghez.

– Vágja a 000 979 225 kódú javítókábelt 560 mm hosszúságúra, lássa el csatlakozótömítéssel, azt húzza a vezetékvéghez.

– Vágja a 000 979 230 kódú javítókábelt 304 mm hosszúságúra!

– Illessze össze a két javítókábelt a zsugorcsatlakozó segítségével! Más kábelt ne vonjon be a csatlakozásba!

– Ha ezzel végzett, akkor a kábel hosszának most 864 mm hosszúnak kell lennie.

– Hevítse fel a zsugorcsatlakozót!

– Helyezze a vezeték végét a gyújtótekercs csatlakozójának T6a/1 csatlakozópontjához.

– Vegye le az anyát a sárvédő mellett lévő GND 12-es testpontról! (2. ábra)

– Győződjön meg róla, hogy a testpont korrózió- és festékmentes!

– Vezesse el az új vezetéket a meglévő kábelköteg mentén a GND 12-es testponthoz!

– Kösse be a javítóvezetéket, ehhez használja az anyát (meghúzási nyomaték 
9 ± 1 Nm)!

– A szükséges helyeken alkalmazzon kábelkötegelőt és szigetelőszalagot!

– Helyezze vissza az akkumulátort a helyére!