BTS-szervizinformációk

Olajveszteség a turbón keresztül, a forgattyúház megnövekedett nyomása miatt


1. ábra


2. ábra

Gyártó: BMW E46 320d/ 320td/ 320Cd 110 kW, motorkód: M47N204D4

Érvényesség: ez a BTS-szervizinformáció a következő számú turbók cseréjére érvényes: BTS-Nr T912345

Gyári szám: 750431-/ 717478 (GARRETT); OE-Nr.: 11657794144, 11657787628, 7787626F, 7787626G, 11657787627, 11657787626, 11657793093

A BMW a turbófeltöltő cseréjénél megköveteli a szelepfedélben lévő olajköd-leválasztó cseréjét is. Ez az alkatrész eltömődhet, és így nem tudja funkcióját ellátni. Ezáltal a turbón keresztüli olaj tömítetlenséget okozhat, mely rossz hibadiagnosztikát eredményezhet.

Amint az olajköd-leválasztó eltömődött, megnő a nyomás a forgattyúházban. A turbófeltöltő olajvisszafolyása a nyomás által akadályozott, ennek következményeképpen olaj távozik a feltöltő házán keresztül. Ezeknél a járműveknél a feltöltő állítható geometriával rendelkezik (VTG). A házon keresztül távozó olaj a vezetőlapátokat szennyezi, a forró kipufogógáz által ez megég, így ezzel akadályozva a lapátok mozgását, a turbó hibáját okozza. Ezt a hibát jellemzően csak a hibás nyomásértékek által kiváltott vészüzemmódba váltásnál észlelik. Ha ezután hibásan csak a turbótöltő kerül cserére, a hiba rövid időn belül újra jelentkezik.

Ezért a megfelelő eljárás a szelepfedélben lévő olajköd-leválasztó cseréje is.

Figyelem! Az olajleválasztót minden 3. olajcserénél cserélni kell, különben valószínű a meghibásodás!

Megrendelendő alkatrész a szelepfedél-olajleválasztó. BMW Art.-Nr.: 11 12 7 799 367 (az OE-számok csak információként szolgálnak, a konkrét esetben ellenőrizendőek!

Forrás: IHR, BTS/SI-110801


BMW X5

Teljesítményhiány, zajok, erős füstölés, olajtömítetlenség, megnövekedett csapágyjáték, turbómeghibásodás


1. ábra


2. ábra​​​​​​​

Gyártó: BMW, modell: X5 (E53), motorkód: M57N306D4,

BTS-Nr.: T914292 (Érvényesség: ez a szervizinformáció a következő számú turbók cseréjénél érvényes: BTS-Nr T914292)

Gyári számok: 753392-5018S, 753392-5003S; 753392-5009S; 753392-5015S; 742417-5001S (Garrett) OE-Nr.: BMW 11657791044; 11657791044E; 11657791044F; 11657791046; 11657791046F (Az OE-számok csak információként szolgálnak.)

Figyelem!

Ennél a motornál a turbó megnövekedett csapágyjátéka esetén valószínű, hogy a turbinakerék idegen tárggyal való ütközés miatt sérült (1. ábra).

Ezeknél a járműveknél hegesztett acéllemezből készült kipufogócsonkot alkalmaznak (2. ábra). Bizonyos körülmények a belső acélcső töréséhez vezetnek. Ezek a letört darabok ütköznek a turbinakerékkel, illetve a VTG mechanikájával, és tönkreteszik mindkét alkatrészt. A tengelynél érzékelhető megnövekedett csapágyjáték csak az idegen anyagos sérülés következménye. Ezért kérjük, ellenőrizék a turbinalapátok belépő éleit sérülésre. A turbinalapát belépő éleinek szemrevételezése, jó fényviszonyok mellett, a turbina kimeneti oldala felől lehetséges!

Forrás: BTS-szervizinformáció SI 110330 Turbo


Sípoló hang röviddel a beszerelés után, a csapágyjáték megfelelő


1. ábra​​​​​​​

Gyártók: VW, Audi, SEAT, Skoda, Ford. A kipufogócsonk-tömítések egyenkénti felhelyezésénél figyelni kell a beépítési pozíciójukra. Az áteresz nem központosan lett kialakítva, ezért rossz szerelésnél kis felületen ül fel. Ez rövid használat után tömítetlenséghez vezethet.

Érvényesség: ez a BTS-szervizinformáció a következő számú turbók cseréjénél érvényes:

BTS-Nr T911181, T911204, T911248, T911471, T911969, T912022, T912079, T912200, T912236, T912246, T912352, T912403, T912442, T914013, T914073, T914074, T914200, T915164.

Valamint a következő szettekhez BTS-Nr.: T931013ABS, T931086ABS, T931103ABS, T931104ABS T931124ABS, T931142ABS.

Az OE-számok csak tájékoztatóak!


2. ábra


3. ábra


4. ábra

Forrás: IHR, BTS-SI-110810


Teljesítményhiány, zajok, erős füstölés, olajtömítetlenség, megnövekedett csapágyjáték, turbómeghibásodás

Gyártó: VW, modell: Multivan, Transporter, Touareg, Motorkód: AXD, AXE, BDL, BLK, BPE, BAC

Az alábbi járműveknél a vízpumpa meghibásodása esetén eltömődhet a víz áramlási útja, ebben az esetben az „A“ tömítésen keresztül víz juthat a forgattyús házba, ami az olaj felhígulását váltja ki.

Figyelem! Mivel az vízpumpa melletti olajtér nyomásmentes, így meghibásodás esetén csak a víz juthat az olajba, nem fordítva!

A hűtőfolyadék motorolajba kerülésével a turbó csapágyainál olajhiányos meghibásodás következik be.

Érvényesség: ez a BTS-szervizinformáció a következő számú turbók cseréjénél érvényes: BTS-Nr.: T914014, T914785, T914133, T914249, T914889.

Gyári szám: 53049880032, 729325-0002, 729325-0003, 720931-0001, 720931-0002, 720931-0003, 720931-0004, 716885-0001, 716885-0002, 716885-0003, 716885-0004, 760700-0003. OE-Nr.: 070145701E, 070145701K, 070145701H, 070145702A, 070145701J, 070145702B, 070145701Q. 
Az OE-számok csak tájékoztatóak!

Forrás: IHR, BTS-SI-111010


MFS-technológiával készült kompresszor-járókerék

Az IHR Képviseleti Iroda a 2012. évi AOTV- verseny egyik támogatója volt. A döntőbe került csapatoknak a német BTS GmbH turbóspecialista, mely céget Magyarországon az IHR képvisel, exkluzív ajándékkal szolgált: egy-egy turbótöltő kompresszor-járókereket ajándékozott a versenyzőknek. De nem akármilyet! Mint az a képen látható, a mai hi-tech megmunkálással a korábbi öntéses eljárást kiváltva, kovácsolt alumíniumpogácsából marással készült kompresszorkerék „félkész” darabját. A gyártási eljárás az MFS (Machined-from-Solid) nevet viseli, a kompresszorjárókerék a Kawasaki Turbo System (http://kawasaki-turbo.jp) gyártmánya.