Hella Gutmann - LITO esetek és megoldások
70. eset:
Típus: Citroën C3 (A51) 1,4 l benzines, motorkód 5FW, évjárat 2009-től. Ez probléma a Peugeot 207 azonos motorral szerelt változatánál is előfordulhat.
Probléma: A MIL világít és a kijlezőben a „motor túlmelegedett" jelenik meg. A hűtőventilátor 2. fokozatban fut.
Hibatároló: „Motor" oldalról a P0598-es – termosztátvezérlés –, P023B – Vízszivattyú-lekapcsolásvezérlés- és a P0947 – Olajszivattyú-szelep vezérlés – hibakódokat tárolta el.
A szerviz általi hibakeresés: Valójában nem motor-túlmelegedést tapasztaltunk, hanem épp ellenkezőleg, a motorhőmérséklet az alsó hőmérsékleti tartományban volt.
A Hotline tippje: Ha a fenti három hibakód együtt tárolódott el, akkor az arra utal, mintha az F5 biztosíték égett volna ki valamitől. Ugyanis a hibakódokban jelzett alkatrészek midegyikét ezen a biztosítékon keresztül kötötték be. A leggyakoribb és legvalószínűbb ok az olajgőzelszívó fűtő- elem átégés, ami nagy hidegben a szelepek befagyását hivatott megakadályozni. Ez a fűtés csak az alacsony hőmérsékletű geográfiai területeken szükséges és a mi hőmérsékleti körülményeink között nem kell hogy működjön.
Hibaelhárítás: Ha a motorblokk hátulján található barna 2 pólusú csatlakozót bontjuk, akkor a fűtést azzal ki is iktattuk. A beavatkozás a továbbiakra nézve nem jár újra hibatárolással és működési zavarral sem. A biztosíték cseréje és a hibatároló törlése után megszűnik a hűtőventilátor folyamatos üzeme és a kijelzőből is törlődik a figyelmeztetés. (A biztosítékdoboz a motortér bal oldalán található).