Bemutatkozik az új Bosch EPS 708 common rail vizsgáló próbapad

A modern common rail dízelmotorok befecskendezési nyomásában 2000 bar az iparági sztenderd, de ez az érték is várhatóan növekedni fog. A Bosch új EPS 708-as dízel vizsgálópadja, mely kifejezetten a CR-injektorokhoz és szivattyúkhoz készült, a vizsgálatokat akár 2200 bar-ig tudja végezni, illetve elő van készítve a CR-technológiában várható jövőbeni fejlesztésekre is. A benne található, újonnan kifejlesztett rail egészen 2500 bar nyomásig terhelhető.

Ez a rail az EPS 815 adagoló próbapadon is használható, növelve annak maximális vizsgálati nyomását is. Új készlet áll rendelkezésre a piezoinjektorok vizsgálatához is, valamint szintén Bosch-újdonság, hogy elkészült a löket-löket eltérések vizsgálatának módszere. Ez a nagyon pontos vizsgálat lehetővé teszi, hogy az injektorok specifikus hibáit is diagnosztizálhassuk. Az új, a CR személy- és haszonjármű-injektorok többszörös felfogatási lehetősége pedig csökkenti a dízelvizsgálatok előkészítési idejét.

Rövidebb előkészítési idő, nagyobb biztonság, a szolgáltatás minőségének javítása

Az új EPS 708 vizsgálópad lehetővé teszi a Bosch és más gyártók injektorainak és szivattyúinak vizsgálatát, a Bosch-komponensekre garanciaelbírálási lehetőséggel, saját hűtőrendszerrel felszerelve – de opcionálisan hagyományos vízhűtéssel is rendelhető. A befecskendezési mennyiségek elektronikusan kerülnek mérésre és szintén elektronika szabályozza a szivattyúk nyomásvezérlését, valamint a kenőanyag-ellátást. A vizsgálópad munkaterületét robusztus védőburkolat fedi le, mely az esetlegesen elszabaduló alkatrészektől védi a kezelőt. Ennek eredményeképpen a szivattyú kuplung fedése szintén elhagyható.A vizsgálópad motorja azonnal leáll, ha a védőburkolatot a munkamenet során felemeljük. A szervizintervallumok – például a vizsgálóolaj vagy a szűrő cseréje – felügyelete és kijelzése elektronikusan történik.

Széles körű vizsgálati lehetőségek piezo common rail injektorokhoz

A CR-rendszerű személyautók negyede piezoinjektorokkal készül, és ezekhez a járművekhez már kapható a Bosch vizsgálókészlet, a Bosch, Denso és Siemens/ Continental személyautó piezoinjektorok vizsgálatára. A szivárgásvizsgálaton és a különféle motorüzemi feltételeken végzett befecskendezési mennyiség mérésén túl a készlet használható az injektor nyomatékváltó töltöttségi állapotának ellenőrzésére és a piezomodul szigetelési hibáinak kiszűrésére is, valamint garanciális elbírálásokhoz. Rendszeresen frissített adatbázis is hozzáférhető a rendszerhez, mégpedig a TestData CD előfizetésével. A más gyártótól származó dízel komponensek referenciaadatait a Refdat szolgáltató honlapjáról (www.refdat.net) tudjuk letölteni.

Többszörös felfogatás common rail injektorokhoz

Az injektorok új többszörös felfogatási lehetőségével egyszerre négy haszonjármű-injektort vagy hat személyautó mágnes- vagy piezo CR-injektort tudunk a dízel-vizsgálópadra fogatni egyidejűleg. A többszörös felfogatási rendszer egy univerzális befecskendezőkamrát tartalmaz a Bosch vagy más gyártók injektoraihoz, továbbá egy gyorsfelfogatási rendszert is. Az új CR felfogatórendszer használható mind az EPS 708, mind az EPS 815 dízel-vizsgálópadokon.