Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. augusztus | Olvasson bele!

Nem vitték garanciális szervizekre…

2007-es Passat érkezett a műhelybe azzal, hogy időnként nem old az elektromos rögzítőfék.

Hibakód:

  • CAN-kommunikáció kézifék ECU-val,
  • nyomógombhiba.

Ennél a típusnál a gyártó háromszor módosította a szoftvert. A mi esetünkben ezt egyszer sem végezték el, mivel nem vitték a garanciális szervizekre. Az első generációs szoftver hajlamos a nyomógomb hibás működésétől lefagyni.

hirdetés

A javítás menete:

  • akkusaru le néhány percre,
  • kormányszöghelyzet újból megtanítása (nem kell műszer hozzá),
  • szereld be az új nyomógombot (kb. 10 E Ft),
  • töröld a hibakódokat,
  • végezz alapbeállítást a kéziféken,
  • 2-3-szor meg kell nyomni a nyomógombot, ezután működik.

A szoftverfrissítést pedig minél előbb el kell végezni!

Szerencséje volt az ügyfélnek, mert ekkor azt is kiderítettük, hogy az olajpumpa-meghajtó tengely sem volt cserélve. Szintén típushiba, hogy megkopik a tengelyvég és leáll az olajszivattyú. Általában motorcsere a vége. Ezt is garanciában elvégezte volna a márkaszerviz.


Kapcsolódó dokumentum:


38


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés