Menjünk a dolgok elébe, nézzünk be a relébe…
Egy Opel Vectra B 1997-es 2,0 dízel X20DTL kb. 2 hónapja jár hozzánk. Az autó időnként megáll, de később újra indítható. Természetesen itt is a fogorvos-fogfájás szindróma lépett fel, miszerint a hibát nálunk soha nem produkálta. Volt, hogy kötélen húzták be a műhelybe, mi beleültünk, és beindult az autó.
A hibatárolóban a P1651 adagoló CAN-hibát írta, lehetséges okként az adagolóelektronikát jelölte meg. A hiba törölhető volt. Az ügyfél azt mondta, ha ezt a hibát írja, akkor javíttassuk meg az adagolót, csak megbízható legyen az autója. Az én javaslatom viszont az volt, hogy addig járkáljon az autóval, amíg teljesen meg nem áll, vagy hagyja nálunk a hiba bekövetkeztéig. Ő inkább elvitte, és tovább használta. Szerencsénkre az autó megállt, és nem is indult be. Így most már tudtunk mérni rajta. Mint kiderült, az adagoló tápreléje hibásodott meg. Ezt a relét az ECU vezérli, gyújtás ráadásakor egy rövid időre behúz, ez már elég ahhoz, hogy az ECU letesztelje a CAN-t. Utána csak indítózáskor húz be ismét. A relé cseréjével megoldódott a hiba, így az ügyfél megúszott egy felesleges adagolójavítást.
Remélem, hasznotokra lesz ez a kis történet.
Cseh Lajos