Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

Szervizintervallum-nullázás, 1. rész

Számos régebbi gépjárműnél a szerviz időpontjára figyelmeztető rendszer a műszerfalon található kezelőszervekkel kinullázható. Az alábbiakban néhány elterjedtebb gépjármű SRI (Service Reminder Indicator) rendszerének manuális kinullázását ismertetjük.

A legelterjedtebben alkalmazott eljárás az, amikor a gyújtás levétele után a napi kilométer-számláló gombját kell lenyomni, majd benyomva tartani a gyújtásráadás után kb. 5–10 másodpercig, míg a kijelző lenullázódik és a visszajelző lámpa elalszik. Ilyen megoldással találkozhatunk, a teljesség igénye nélkül a következő gépjárműgyártóknál: Alfa Romeo (1994–2000), Citroën, Peugeot, Fiat (1994–2000), Opel Vectra-B (1999–), Lancia (1994–2000). A fenti eljárástól kisebb-nagyobb mértékben eltérő nullázási módszerekből egy csokorra valót az alábbiakból válogattunk össze. (Összeállította Bődi Béla, forrás: www.trwaftermarket.com)

Citroën Xsara Picasso

Lekapcsolt gyújtásnál nyomjuk le az A jelű gombot, majd adjuk rá a gyújtást. Tartsuk a gombot kb. 10 másodpercig lenyomva, míg a kijelzőn a 0 felirat meg nem jelenik és a villáskulcsot ábrázoló visszajelző lámpa el nem alszik.

LAND ROVER – RANGE ROVER 2002-ig

Lekapcsolt gyújtásnál nyomja le az A jelű gombot, fordítsa a gyújtáskapcsolót I. állásba. Tartsa lenyomva kb. 5 másodpercig a gombot, amíg a SIA RESET felirat meg nem jelenik a kijelzőn, a kijelző ekkor mutatja a szervizig megtehető távolságot és a szerviztevékenység jellegét (OIL SERVICE vagy INSPECTION[*]). Ha az A gombot egyszer röviden megnyomjuk, akkor a kijelzőn a szervizig hátralévő időt mutatja. A BMW-nél leírtaknak megfelelően, ha bármelyik szervizinformációnál (megtett táv vagy idő alap) az A gombot 5 másodpercig nyomva tartjuk, egy villogó RESET felirat jelenik meg a kijelzőn. A gombot újból 5 másodpercig nyomva tartva a nullázás megtörténik. Az új visszaállított értékek ezután 5 másodpercig kijelzésre kerülnek. Majd kapcsoljuk le a gyújtást.

RENAULT CLIO III
(fedélzeti számítógéppel szerelt változatok 2006-ig)
SCENIC II
(fedélzeti számítógéppel szerelt változatok 2003-ig)

Adja rá a gyújtást és nyomogassa az A vagy B kapcsolót az ablaktörlő kar végén, amíg a kijelzőn a ,,DISTANCE BEFORE NEXT” felirat meg nem jelenik. Ekkor nyomja le kb. 10 másodpercig, amíg az esedékes, majd a kinullázott szervizintervallum meg nem jelenik. Engedje el a gombot, vegye le a gyújtást.

hirdetés

RENAULT MEGANE II
(fedélzeti számítógéppel szerelt változatok 2003-ig)

Adja rá a gyújtást és nyomogassa az A kapcsolót az ablaktörlő kar végén, amíg a kijelzőn a szervizinformáció meg nem jelenik. Ekkor nyomja le kb. 10 másodpercig a B gombot, amíg az esedékes, majd a kinullázott szervizintervallum meg nem jelenik. Engedje el a gombot, vegye le a gyújtást.

Smart-Roadster

Megjegyzés: kétfajta szervizintervallum használatos, az A és a B típusú. Az egy villáskulcsos kijelzés az A, míg a két villáskulcsos kijelző a B típusúra figyelmeztet.

Adja rá a gyújtást és 4 másodpercen belül nyomja le az A jelű gombot, és nyomogassa addig, amíg a szervizintervallum kijelzésre nem kerül. Tartsa lenyomva a gombot, majd vegye le a gyújtást. Kapcsolja vissza a gyújtást, miközben az A gombot lenyomva tartja kb. 10 másodpercig. Ekkor a szervizintervallum-számláló visszaáll, és a következő szervizig fennmaradó távolságot mutatja.

Alfa Romeo 156

Gyújtásráadás után az INFO gombot a műszerfalon benyomva a + és – gombok segítségével a SERVICE menüre lépve INFO gombot lenyomva a menü kiválasztható. Majd a + és – gombot egyszerre lenyomva és nyomva tartva kb. 10 másodpercig a szervizig megtett útszámláló visszaállítható. Utána a + és – gombokkal az END MENU-re lépve és a MODE gombot választva kiléphetünk a menüből. Majd vegyük le a gyújtást.

PEUGEOT 807

Lekapcsolt gyújtásnál nyomjuk le az A jelű gombot, majd adjuk rá a gyújtást. Tartsuk a gombot kb. 10 másodpercig lenyomva, míg a kijelzőn a 0 felirat meg nem jelenik és a villáskulcsot ábrázoló visszajelző lámpa el nem alszik.


Kapcsolódó dokumentum:


38-39


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés