SERMI, itt volt, van, lesz... – 2. rész
Az első részben a 2023-ban bevezetésre kerülő SERMI aktuális információit igyekeztem összefésülni, de ahhoz, hogy igazán megértsük, miről is van szó, menjünk vissza az időben cirka 10 évet, amikor is az ISO 18541-2014 szabvány napvilágot látott. Ebben összegezték, határozták meg előszőr az RMI-t, azaz a javítási és karbantartási információkat független autójavítók számára.
Többek között rögzítették a hozzáférési folyamatot, ami mostanra kétfaktoros biztonsággal van ellátva. Az évek alatt kiegészítették minden olyan tartalommal, feltételrendszerekkel, amit oldalakon keresztül lehetne felsorolni, hogy napjaink elvárásaihoz érkezzünk, egyet mégis kiemelnék.
Személyes kedvencem, biztonsági szempontból fontos információ, amikor is az autógyártó a diagnosztikai szoftveréhez feltételként leírja, hogy milyen hardveres gépigényt vár el, hívhatjuk ezt hardverbiztonságnak, ami szintén egy passzusként benne van a szabványban. 2021-ben az ISO 18541-2021 szabványváltozata nagy hatással volt a diagnosztikaiműszer-fejlesztésekre, a gyártók azóta valamilyen formában megugrották a SERMI-szolgáltatással kapcsolatos irányelveket, elvárásokat a saját webes rendszerükben, ezzel együtt új generációs műszerek is megjelentek. Rendszereket igyekeztek egyesíteni és/ vagy elválasztani úgy, hogy felhasználói és törvényi szinten is megfeleljenek. Hogyan is néz/ett ez ki, gyártói példákon keresztül vázolom…