Sermi, nem semmi, hanem biztonság – 1. rész

Autóiparban a megfelelő tudású, meghatározott protokollokon kommunikáló képes diagnosztikai berendezéseken kívül kulcsfontosságú lett a kezelőszoftver, és a javítási és karbantartási információkhoz való hozzáférés. Ezzel, mint „RMI – Repair and Maintenance Information” találkozhatunk gyártói és univerzális diagnosztikai szoftverek használata közben, ehhez többnyire kétfaktoros beléptetés vagy saját felhasználói profil létrehozása szükséges, mindemellett fizetni is kell érte valamilyen formában.

A SERMI (Security-related Repair and Maintenance Information), azaz a „Biztonsággal kapcsolatos javítási és karbantartási információ” 2023-ban látott napvilágot, amiről hivatalosan a www.vehiclesermi.eu webcímen találhatunk információkat, de az oldal első bekezdésének nyers fordítását idézem:
„Üdvözöljük a SERMI-ben – a szövetség, amelyet azért hoztak létre, hogy továbbfejlesszen, birtokoljon, működtessen és fenntartson egy rendszert és folyamatot a gépjárművek biztonsággal kapcsolatos javítási és karbantartási információihoz való hozzáférésről, hogy jóváhagyja és felhatalmazza az európai autóipari utángyártottpiacon dolgozó független üzemeltetőket (IO-k), hogy hozzáférjenek a biztonsággal kapcsolatos RMI-hez.”

A szövetség kifejezés megállja a helyét, mert a SERMI egyesületet járműgyártók és független üzemeltetők közösen irányítják, mint érdekelt felek, akik elsősorban a biztonsággal kapcsolatos RMI, alkatrészek és funkciók biztosításának vagy megszerzésének folyamatában vesznek részt. A SERMI az Európai Akkreditációs Együttműködés (EA) rendszertulajdonosaként működik.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.