HV Breakout modul egyszerűsíti az elektromos hajtásláncok mérését

A mérőeszközöket és adattechnikai eszközöket fejlesztő német CSM cég piacra dobja az elektromos járművek diagnosztikájának további könnyítésére szolgáló mérőmodul-készleteinek legújabb kiegészítését. HV Breakout 3.3 modulját kifejezetten úgy tervezték, hogy megfeleljen az elektromos járművek nagyfeszültségű alkalmazásaiban használt berendezések használatával kapcsolatos nemzetközi biztonsági előírásoknak.

A CSM szándéka szerint a modul leegyszerűsíti a nagyfeszültségű hajtásláncok műszerezését, javítja a mérési pontosságot és csökkenti a költségeket azokhoz a rendszerekhez képest, amelyeket nem járművön belüli használatra terveztek. A Vector Informatik e-Mobility Analyzer készülékével kombinálva valós idejű teljesítményelemzés végezhető mind a próbapadon, mind a járműben.

A vállalat szerint a modul lehetővé teszi a járművek nagyfeszültségű rendszereinek elektromos teljesítmény-elemzését klasszikus teljesítménymérők és áramváltók használata nélkül. A rendszer 2 MS / s sebességgel vesz áram- és feszültségjeleket, és Ethernet hálózaton keresztül közvetlenül (Vector Informatik vMeasure exp vagy a CANape) adatgyűjtő és feldolgozó szoftverbe küldi a mintavételezett értékeket. Az adatokat integrált (e-Mobility Analyzer) funkciókönyvtár segítségével valós időben tárolják és számolják belőlük a szükséges teljesítményértékeket (pl. az aktív teljesítmény, a látszólagos és a meddő teljesítmény, a teljesítménytényező, az elektromos sebesség, a teljes energia vagy a motor tekercseinek tényleges teljesítménye). Emellett elérhető az összes mért érték és teljesítményparaméter grafikus online megjelenítés céljából is.

A rendszer 95 mm2 nagyságú nagyfeszültségű kábeleket képes befogadni, amelyek kábeltömszelencéken keresztül kerültek bevezetésre a modulba, és megfelelő méretű gyűrűs kapcsokkal csatlakoznak. Alternatív megoldásként a tömszelencék helyett az eszköz HV BM 3.3C háromfázisú PowerLog csatlakozókkal is szállítható. Ez lehetővé teszi a tesztelés alá kerülő részegység csatlakoztatását, különösen az erőátviteli próbapadokon. Ezek a csatlakozások és maga a modul olyan rendszert biztosítanak, amely megfelel az EN 61010-1 követelményeinek az elektronikus berendezések nagyfeszültségű környezetekben történő használatára vonatkozóan.

A CSM ismertetője szerint az energiaelemzéshez szükséges csatornák száma könnyen bővíthető, további HV Breakout modulok például az akkumulátor és az inverter vagy a jármű egyéb alkatrészei közé történő behelyezésével.

Ez az új megoldás az eddigieknél könnyebbé teszi a hajtáslánc alkatrészei energiahatékonyságának elemzését. A rendszerbe további modulok is behelyezhetőek melyek további méréseket, pl. a hőmérséklet, a rezgés, a nyomaték és a sebesség mérését hivatottak megvalósítani.