A BMW i3 nem kapcsol „ready” üzemmódba
Szinte elsöprő ütemben halad az elektromos járművek fejlesztése és piaci értékesítése is kezd jelentős lenni. A következő eset is jól bizonyítja, hogy ezekkel is lesznek gondok, megoldandó esetek belső égésű motorok nélkül is. Az alany egy 2016-os BMW i3, ami nem indul.
Az ügyfél arról számolt be, hogy amikor megpróbálták beindítani és készenléti (Ready) üzemmódba kapcsolni a járművet, hajtáslánchibára figyelmeztetett a kijelző és az autót nem lehetett elindítani.
Az ügyfélpanasz ellenőrzése elengedhetetlen lépés a diagnosztikai folyamatban, ez gyakran időigényes feladat és van, hogy érdemi információval nem szolgál. Az iDrive kijelző is azt jelezte, hogy „az utat nem lehetséges folytatni”.
A sebességváltó fokozat választó karjával nem lehetett a járművet „P” állásból átkapcsolni, bár a gyújtást rá lehetett adni és felvillantak a műszerfalhoz tartozó figyelmeztető lámpák, de a nagyfeszültségű (HV) komponensek nem voltak feszültség alatt, azaz a HV-rendszer működésképtelennek tűnt.